AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
440

JR sänknings sats!

518i slow mobil
E den bra? Sänker den verkligen 40mm på e28? Mer eller mindra annars? Ska man byta dämpare också?

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Jag kör med JR Sänkningssats. Om den sänker 40 mm vettefasen, men jag tycker den sänkte alldeles lagom däremot. Jag mailar över bilder på resultatet så ser du.

Jag bytte dämpare samtidigt, när man ändå var där och rotade var detta lika bra (då jag kunde hälla vatten ur ena framdämparen). Bakdämparna bytte jag även, fastän de var i bruksskick, lika bra. Monroe Gas-Matic blev det som dämpare.
518i slow mobil
vad kostar gas-matic då? Blir det stumt och fint? Har du mailat nu eller?

BMW e28 registret #154
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
På min gammla 520 e28, så körde jag med std oljedämpare ala biltema och fjädrar från micro (billigaste alt) och det funkade bra när man bara kör på vanlig väg. Och det pallade med bus körning ;-)
Om du har tankarna på lite mera avancerad körning, så är allt vad sportfjädrar bara att glömma, dom är oftast för klena/mjuka, speciellt bak.
Själv så är jag på g med juster bara fjäderben sk Coil over fram och bak, så man kan annvända sig av "race fjädrar"

MVH
Pelle
cs4605
Jag mailade över bilderna direkt efter mitt inlägg (17:30 till p.c@home.se). Gas-Matic dämparna kostade mig 2800 kronor (runt om).

Bilen har inte hunnits testats på riktigt krokiga vägar än tack vare det svenska sommarvädret, men den känns stadig än. (Tack vare sulor som sjunger på sista versen så har man inte så bra grepp heller). Svårt att beskriva känslan, men nog känner man gupp och sånt.. och det är ju sänkningen värd.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
marcusbj: Har du lust och skicka bilderna till mig också??? Vad kostade JR fjädrarna???

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Skickar bilden! (det var visst bara 1 som var av värde) Fjädrarna kostar 1400kr, jag beställde från Europadelar.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Tackar för bilden...
Bilen ser exakt likadan ut som min =)

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
518i slow mobil
precis... Beställde från Europadelar jag ned.. Men just nu e de restade, alltså tar det ca 3-4V innan de kommer hem... =(

BMW e28 registret #154
Länk
518: Förvånande? Inte ett dugg! De verkar inte ha något direkt parti hemma på E28-fjädrar. Lycka till med monteringen!
518i slow mobil
tackar så mycket... Det ska nog gå bra att montera... Men har inte råd elerl lust att byta dämpare nu osså, får bli sen...

BMW e28 registret #154
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.