|
|
|
|---|---|
|
Går lite i tankarna på att köpa ny bil. Har funderat lite på att köpa en bil som man både kan glida i och köra lite bana med. Tankarna har gått åt alpina b10 automat. Men hur är den att köra på bana med? Funkar det? Eller vad rekommenderar ni? Tack för alla svar på förhand! Mvh C | |
|
Ingen optimal banracer p.g.a. den höga vikten men allt är möjligt. :) Det du i förhand bör se över är främst bromsarna, en uppsättning riktigt bra belägg (t.ex. Carbotech som säljs av Pean) och byte till fräsch bromsvätska (för att förhindra kokning) är mininum för att ens börja köra på bana. Sedan kommer du efterhand märka allt du vill/behöver bygga om för att bilen ska bli pigg på banåka. ;) Hur automaten pallar banåka vågar jag dock inte yttra mig om. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
PS: R-däck är i princip ett måste! Skillnaden i grepp mot gatdäck är himmelsvid och de flippar inte ut efter ett par varv och blir helt såsiga och mjuka som gatdäck. DS. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Med en så tung bil så är R-däck säkerligen ett måste, R-däck tål hög temp mycket bättre. Mvh |
|
|
Ok, då får man se över detta =), o sen komplettera efter hand. Har ju hört dom som har kört med tunga bilar på bana förr =). Det jag är lite nyfiken över också är ju förstås hur automaten funkar att köra bana med? Någon som vet? BMW. The Ultimate Driving Machine. Sheer Driving Pleasure. The Ultimate Driving Experience. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.