|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg på detta forum, Har nyligen köpt en 118d -07 som jag är otroligt nöjd med. Jag har en fråga ang. vilken bromsvätska man skall använda i min bil, har sökt igenom instruktionsboken utan resultat ( tysk ). Det jag undar är alltså om det skall vara DOT3, DOT4, DOT5 eller DOT5.1 Mvh Tobias | |
| Lämpligt är att vänta tills servicen kommer / den byts vartannat år på våra 1or. | |
|
Grejen är den att jag ser i service menyn att den vill in 201101 för byte, bilen servades i Augusti i år. Så jag åker på att åka in och byta enbart bromsvätska. Jag har dock funnit svaret på min fråga... det skall vara DOT4 i min lilla bil. Tack ändå. Mvh Tobias |
|
|
Det var dumsnålt att dom inte tog den i samband med augusti servicen. Tror kostnaden för byte av den kostar 700kr. Jag ska in för samma sak + nåt filter kostnad 1400kr |
|
| Ringde BMW Mölndalsvägen och kollade upp priset. Dem ville ha 1200:- för bytet :( | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer, DOT4 är minimikravet. DOT3 tror jag nästan inte säljs längre. Fast många DOT4 produkter är numera ganska nära DOT5.1 standarden (de brukar skriva Super DOT4 eller liknande - fast det finns ingen standard som heter Super DOT4). Men DOT5.1 fungerar lika bra det också, men ingen nödvändighet. DOT5 får du under inga omständigheter hälla i! Det är en silikonbaserad bromsvätska och får inte användas! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.