|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Är det någon som kan ställa upp & hjälpa mig? Jag har fått ett plötslig fel i bilen. E39 523iA -98 Startade bilen en tidigmorgon -12 här om dagen. Helljuset startade direkt & gick inte stänga av. OAVSETT om tändningen var på eller inte. t.o.m avkopplade batteriet & efter 10 timmar kopplade jag igen men ingen hjälp. Är det någon som vet något? UPPSKATTAR HJÄLP!! MVH | |
| Problemet beror högst troligen på ett fel i ljusmodulen, går att fixa själv om man har lite kunskap annars är det en ny modul som gäller. | |
|
Hur kan man laga? Är det lödning som gäller eller kablar? Har lämnat idag hos en bilverkstad. Han bara drog ut en box & sa att man måste byta. Käns bara inte att man ska BARA BYTA. utan det måste finnas andra lösningar (tror inte starkt att det är den BOXen som är fel på. Och varför blir det fel i en sådan packad BOX? :( |
|
| Här ser du om det var rätt box han tog bort och hur man reparerar den Länk | |
|
Tack ska du ha. Ska se va jag kan :) Du är sååååå fiiin :) |
|
|
Jag har inte hittat den delen så lätt här i närheten. Jag tror man måste beställa från Tyskland! :( Är det någon som vet var man kan få tag i en sådan hel modul begagnad? För nya kostar runt 3800kr :( Surt att betala så mycket för detta komponent :( Annars om någon kan laga min nuvarande uppskattar det mot rätt betalt. |
|
|
På bildelsbasen finns de en hel del tex. här: Länk Egentligen är det bäst att sätta en ny eftersom den egentligen ska kodas efter din bil. Om man monterar en begagnad modul kommer en liten prick i mätartavlan att börja lysa eftersom chassinumern i ljusmodulen och mätartavlan inte stämmer överens. Sen är modulerna olika om du har xenon, sätter du en "vanlig" modul i en bil med xenon kommer bilen tro att halvjusen är sönder och ge lampvarningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.