|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Jaha, men det jag menade var bara att Darth Vader-associationen skulle ha varit tydligare med en svart bil. :-) Röda bilar gillar jag oftast bättre, så även i det här fallet. Men det svarta optikpaketet hade inte varit fel. Tänk dig det i kombination med svarta fälgar med polerad kant. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Var in till Audi i ett annat ärende i Uppsala och passade på att fråga en säljare om Audi all-inclusive: -"det har vi slutat med, det var en drive under hösten" blev svaret.. Samtidigt som Audi Slöddertälje fortfarande gör reklam för det? Ehhh, vad gäller? (annan bilfirma (märkeshandlare!) i staden tyckte att piassavakvasten var det bästa sättet att befria en bil jag ville titta på från snö..på taket.. Det blev ingen affär där heller kan jag säga...) I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
Profossen; varje ÅF är fri att ha sina egna kampanjer bäst de behagar. Det är en vanlig villfarelse bland konsumenterna att det är Bilmärket som bestämmer allt om hur en bil marknadsförs & säljs.. De behöver inte ens använda märkesdelar vid service, om de inte "känner för" det! esadh; ja, det hade suttit mumma! Men det får vara för denna gången...om tre år hoppas jag på att kunna beställa drömbilen precis så som den ska vara istället :) Btw: Grymt kul bil, den här A1:an! Tajt som f*n, direktstyrd och kvick. Enda minus är stötigheten, men jag får väl skylla mig själv som valde Sport-varianten.. |
|
|
Tänkte bara fråga om någon har några åsikter om vw all-inclusive, såg att dom hade en drive nu på 1980:-/mån för en polo, tycker det verkar helt ok, eller vad säger ni?? |
|
|
Länk Glömde bifoga länken... |
|
| Länk | |
|
Efter 36månader har du betalat halva nybilspriset, men har själv inget "värde" i bilen .. Ett billån på 140 000 i 5år kostar dig ~2500/månad och då äger "du"(banken) bilen men du kan själv sälja den efter 36månader och ta ut mellanskillnaden lån/värde om du vill byta bil.. lika dålig deal som att bo i hyresrätt. äga tjänar du mest på i längden.. |
|
|
Tack Z4 för lite feedback, Men vad trorr du att man kan få för en sådan lågt räknad efter 3/5000mil respektive 5 år/7500mil? Samt vad blir servicekostnaderna under respektive perioder?, samt försäkring? |
|
|
jag skulle gissa på att efter 3år/ca:5000mil är värdet minskat med 50% ev 75.000:- skulle jag isåfall få för bilen, och efter 5 år/7500 mil ev 40-50.000:- betalar jag 2500 i 36mån, så har jag bet 90.000:- dvs resterande 50.000:- kvar, samt att jag under denna tiden oxå fått betala försäkringen själv, låt oss säga 300kr/mån(under vagnskadetiden) och det blir 10.800:- samt service kostnader var 1500 mil/ 2000:- för varje, då blir det 6000:- tot under 3 åren om inget oförutsätt skulle hända+vinterdäck(5000:-) då har bilen kostat mig: 140000:- + 10.800:-+6000:-+5000:- = 161,800:- + räntan(ca: 15.000:- TOT 176.000:- Och skulle jag nu sälja den efter 3 år för 75.000:- så har jag själv bet ca: 100.000:- ..... så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara mer lönsamt att köpa den, eller är det jag som räknat fel?? I leasing har jag inga andra kostnader, förutom drivmedel, allt annat ingår,, |
|
|
sorry , skall inte vara 140.000:- utan 90.000:-, dvs 90.000+10.800:-+6000:-+5000+10.000(ränta)= 121.800:- och leasingen skulle hamna på 72.000:- på 3år med all inclusive. Jag förstår att det skall vara någon hållhake i detta med leasingen, men dock kan jag inte se det själv rent ekonomiskt, eller är det jag som är blind på något..:-( |
|
|
Det är många faktorer som påverkar varje individuellt "erbjudande". De bästa dyker upp när det står alldeles för många bilexemplar i hamnen... då handlar det om att diskret rea ut beståndet. Knallar man bara in till en handlare och frågar efter privatleasing tror jag att det oftast inte ser så prisvärt ut på offerten. Angående skicket vid återlämning bör det gå att be handelskammaren eller motsvarande besiktiga bilen för en rimlig peng? Tittar man på vad KVD anser är normalt skick kan bilen vara rejält medfaren för att få betyget "normalt sltage". |
|
|
Tänkte bara avsluta detta kapitel för min del, med litet reflektioner över "All inclusive" - kanske hjälper det någon! Som tidigare nämnt, anser jag sk konsumentleasing vara ett bra alternativ, om man vill ha en ny bil utan några som helst utlägg. Förutsägbara månadskostnader, ingen oro över service osv. Dock gäller det att man har en överblick för sin livssituation tre år framåt, det hade inte riktigt jag hehe.. Strax efter att jag tagit ut A1:an träffade jag en tjej och nu ska man bli pappa - att krångla sig ur kontraktet var inte helt lätt. För att undvika direkt ekonomisk straff, valde jag ut en politiskt inkorrekt bytesbil hos Audi som jag visste att de ville bli av med - först då löste sig bytet på ett smidigt sätt.. ;) Så jag kan rekommendera All inclusive, men se till att du täcker framtida behov i val av bil! |
|
|
Bara tanken att äga en bil i 3 år känns deprimerande :-) Tur att det löste sig Sani. Finns det bara en vinning för handlaren så går det mesta att lösa! |
|
|
Sant...15 månader är mitt personliga rekord, men det krävde en M3:a också :) För en gångs skull tror jag faktiskt båda parterna gjorde en bra affär här! (A1 --> Q7) |
|
|
Välkommen in i Skoda-gänget. Q7, riktigt fett! Om man nu måste ha en liten billig bil. |
|
| (Sani: bilder, spec, motor, mmm) | |
|
Tack :) Men det måste man inte - rymlighet var jag ute efter, och där är den något bättre än A1:an faktiskt. Skäms att erkänna det, men (mot min vilja) blev det en oljebrännare; för första gången i mitt 40-åriga liv....hemskt egentligen :) (3.0TDI-Q/aut) Silver, svart sportinredning (skinn/alcantara), paket: Proline, Sport, Plus och Trailer, så den har OK utr.nivå! 19" känns litet klent, så antingen byter jag dem mot större eller så lackas de mörkgråa för litet mera kontrast. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.