AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
33.898

Audi all inclusive

Sida 7 av 8
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Sani: när får du din A1:a?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det sitter sommardäck på den, så jag plockar ut den först 24/2...den står dock hos ÅF färdig o väntar på mig, så lite svårt är det att hålla sig :)
Hej!

Kul att höra era åsikter. har själv nappat på erbjudandet eftersom vi tyckte de var ett realistiskt pris med tanke på vad som ingår. Ska man köpa en begagnad bil så får man inte mycket pengar för 3000:-/månad. Räkna då in extra kostnader i bensin/diesel för en äldre bil, boendeparker vilket är gratis om man har miljöbil, reservdelar, högre försäkring, reservdelar inkl. däck och värdeminskning. Sen hade vi ingen lust att lägga kontantinsats till ett billån, satsar hellre de pengarna på en fond/aktie.

Men nog om det, vi valde en Audi A3 Sportback 2,0D 140hk med följande utrustning:
Proline
Xenonljus plus
Innerbackspegel med avbländning
Mittarmsstöd fram
Ljus- och regnsensor och helljusassistent
Farthållare
Dubbdäck
Service

Allt detta inklusive försäkring för 3050:- under 3 år med 1500mil/år

Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Går det att ändra villkoren för körsträcka??Eller finns det olika prisnivåer på olika antal mil?? 1500 mil rullar ju på ganska snabbt. Om man helt plötsligt skulle bli tvungen att arbeta på annan ort och får pendla några mil per dag så räcker kanske inte 1500 mil så långt. Hur löser man det? Känns ju som det kan bli dyrt med den milkostnad som slår in när man överstiger max antal mil.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Newman:

Det går att förhandla om kontraktet ifall behovet för mil skulle ändras. Så är det i de flesta leasingkontrakt.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Sim: Okej, det är ju bra. Hinner ju hända mycket i livet på 3 år. Jag har "vanlig" företagsleasing. Där är restvärdet beräknat på en körsträcka om 5000 mil per år.
Visa användare
3.753
Sani
Kul Erik! Och mycket bil för lite pengar, bra val :)
Visa användare
3.753
Sani
Lite OT; men - 147 hk/250 Nm är ju litet lockande också...hade jag ÄGT bilen hade jag absolut köpt detta:

Länk

Har någon erfarenhet av Promotech:s trim till bensinare..?
Josefson.Erik:

Vad är det för avtal som gäller för försäkringen?
Försäkringen är halvförsäkring eftersom det är nybilsgaranti på bilen. Audi Finance kör försäkring genom IF. Självrisken är 3000:- har jag för mig.
I regel kan man då säga att du erbjuds samma försäkringsvilkor som om du hade köpt en privat? Inga subventioner?
Nopp, de är samma som vanligt.

Nu är det bara vänta två månader på att bilen kommer, hoppas få den i mitten av april :)
Visa användare
3.753
Sani
Väntans tid är lång :)

Vad var listpriset på A3:an förresten, vet du det..? Med all utr. dvs.
Listpris med utrustning är 265 000:-

Visa användare
3.753
Sani
Då fick du en bättre deal än jag, grattis :)

Min kostar 269k, men jag får pynta 3805:-/mån inkl försäkring & serviceavtal.
(Mao får jag lägga 27k mer under tre år...plus att jag får köpa v-däck).
Jag har fått offerter från allt mellan 2800:- till strax över 4000:-

När jag fick offerten på strax över 4000:- så var det även en bil utan vinterdäck, mindre motor samt mindre utrustningen. Så det lönar sig att ringa runt.

Kan ta ett exempel:
Såg en annons på 2495:- hos en Audi handlare. Det står i annonsen att kostnaden kan skilja något beroende på vad försäkringskostnader blir.

Jag fick en offert från dem och då skulle samma bil kosta 2810:-, blev lite dyrare tänkte jag eftersom jag är 25 år gamal och har då en högre försäkringskostnad än snittet.

Det stog i offerten att försäkringskostnaden för mig var 300:- och tar man då 300:- (-) 2810:- så hamnar man på 2510:-.

Vem betalar 15:-/månad i försäkring börjar man då undra..

Jag kan då nämna att jag inte köpte någon bil av den handlaren, man tappar förtroendet för sådan firmor :-)
Visa användare
3.753
Sani
OK, intressant! Jag handlade i affekt och ringde inte ens runt, gillade väl försäljerskan antar jag :) (Och så ville jag ha bil från denna handlaren iofs..)
Visa användare
3.753
Sani
Så ja - nu är den hemma :)

Länk

Kul liten krabat haha...älskar kvalitetskänslan i den!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Ja, det är ju inget medelålders över en röd snabb liten sportig bil. *host* ;-)
Den ser trevlig ut, nästan lite för snäll från sidan. Framifrån är det lite Darth Vader över den. En svart skulle dock framhäva det mer. :-) Är de grå bågarna (a-stolpen och upp över dörrarna) standard?

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
3.753
Sani
Naah, hade jag haft midlife-crisis hade jag inhandlat en röd Boxster eller nått - men tack ändå. Till skillnad från mina tidigare BMW:s o Mercor är detta en vettig bil, map förbrukning och annat. Mindre statement - mera bil.

Den ser alldeles för snäll ut, och behöver större fälgar som så många andra moderna bilar! Och jag hade hellre tagit en svart bil, om valet funnits; visst.
Alt har ju Audi ett svart Optik-paket, som gjort sig fint på denna röda...

Silverbågarna är extra, 3900 kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.