|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
| Tror personligen inte du kommer undan med bara 40' värdeminskning över 3 år på en ny bil! | |
|
54´ från bruttopris... Jag tror inte en snikutrustad, populär modell som A3 tappar mer i värde. Titta på vad 5-6 år gamla A3 och Golf som gått 12-15000 mil kostar... MVH Christofer |
|
|
verkar ju helt otroligt att få 155 för en bil som man gett 195 för 3 år tidigare... Är det så "billigt" att äga en bil så fort man skippar lull-lullet? |
|
| Den här typen av leasing är mycket vanlig i USA. Bekvämlighetsskäl helt enkelt. Jag har själv provat och det är en enkel form där man får en ny bil utan att exponera sig för lån, låt vara att man binder upp sig för en längre tid. själv tycker jag att det är klockrent och tror (och hoppas) att detta på sikt kommer att bli vanligare i Sverige. I USA finns också en eftermarknad där man kan "swapalease", vilket också skapar möjligheter åt båda håll. | |
|
65% av nybilspriset är väl standard som värdeminskning? Räknat på ex 200' så blir värdet 130' efter 36 månader. Kör med en lathund typ sen som stämmer hyfsat.. Halvera värdet som blir efter 65% avdraget för de nästa 36 mån ( 3år ),dvs när bilen är 6år. Halvera igen detta värde och Du får värdet efter 9år. Milen räknat på 2000 mil / år. Dvs efter 9 år och 18000 mil är värdet från 200' ca 32500kr. Detta stämmer som sagt hyfsat på priser från 300' och neråt ( nybilspriset ). |
|
|
Alex84: Kollar man på standardutrustade A3 runt -02 som kostade en bra bit under 200´ nya så ligger de snarare runt 55´, dvs ca. en tredjedel av nypriset. MVH Christofer |
|
|
Förvisso,men vad priset slutar på är en annan sak likaså skiljer värdet pga skötsel utrustning etc. Det jag menar är ett riktvärde +/- 10' kanske vid 9-10 år gamla bilar. Svårt med värdet på äldre bilar än 4 år,men Du måste hålla med om värderingen vid 36 mån i alla fall :) |
|
|
Det finns alltid många baktankar i dessa sk erbjudanden. Audi kan omöjligt gå med på att göra förlust för varje sådan privatleasing, vilket man gör om allt skulle ingå förutom spolarvätska och bränsle. Bättre att köpa en bil själv och göra vad man vill med den istället för att åka dit på världens slutsumma pga att man inte fått läsa allt det finstilta pga upphetsning. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Alex84: Rikvärde kan så vara, men vissa bilmodeller som ex. A3 och Golf är extremt populära som begagnade och svindyra. Sen finns vissa modeller som tappar mer än normalt. Det är oftast därför som ex. Franska bilar i Golfklassen blir dyrare att äga än Tyska i längden. MVH Christofer |
|
Verdi |
Jag jobbar iaf efter KISS-metoden. Keep It Simple Stupid. :) Därför jag inte har nån förmånsbil osv. Kunde helt enkelt inte få nåt riktigt grepp över kostnaderna. Samma sak med det här. |
|
Jag kan bara utgå från mig själv. Jag är 21 år och jag hade tidigare en Volvo V70 -08 som med lån på 75 000. Med försäkring, skatt, service och allt annat tjaffs man måste räkna med valde jag att ta leasing via jobbet, då månadskostnaden blev den samma + att jag fick loss en hel del pengar på banken. Att min försäkringskostnad var hög var ju mycket pga att jag är såpass ung men jag blev även trött på oväntade utgifter. Nu fick jag istället möjlighet att välja i stort sett vilken bil jag ville till ett OK pris.. Jag är medveten om att detta inte handlar om privatleasing, men så gick mitt resonemang. |
|
| Och för allmänintresse, bilen 318dT gick på 318' med rabatter, hade kostat ca 400', restvärdet efter tre år beräknas till minst 156'. Säljs den för mer än det får jag tillgodoräkna mig det vid byte till annan bil. | |
|
Jag hoppade på detta erbjudande nu, ska skriva papper på lördag! Det blev en Audi A1 1.4 TFSI Sport (122 hk), med S-Tronic-lådan och 119g tack vare start/stopp-teknik. I princip samtliga paket följer med, vilket gör den väldigt trevlig att leva med - 3762:-/mån landade det på, inkl försäkring o allt (v-däck får jag handla själv dock). Bekvämt ägande som sagt, listpriset på bilen är 269', pengar som jag inte har annars. Nu får jag en ny premiumbil, som dessutom är helt färsk på marknaden ur ett produktutvecklingsperspektiv.. Misanoröd Pärleffekt :) |
|
|
Kul! Skönt med någon som inte följer strömmen. Jag tror inte man ska underskatta "bekvämlighetsfaktorn", dvs. att allt ingår. Vad har du för utrustning på den? |
|
|
269 lock för en Ådi A1 på 1.4 liter!? Man kan ta sig för pannan för mindre.. F.ö. börjar det bli vanligare med "serviceavtal" vad jag ser. Även VW erbjuder det i sina annonser, för X kr/mån. |
|
|
Sani; Bra val. A1 är läcker. Självklart ska man ha så mycket utrustning det går. Ska det vara snik skaffar man en Dacia. Stephan |
|
|
Tackar! Den är rätt så välutrustad för en bil i denna klassen med bla: - Dubbelkopplingslåda - Connectivity-paket (6.5" färgskärm, blåtand, SD-kort, AUX mm) - Adaptiva xenon + LED-ljus bak - Bilstereo Concert med Audi Soundsystem (riktigt bra ljud!) - Proline-paketet - Multiratt i läder - Avbländningsbar innerbackspegel och vindruta i värmeskyddsglas - Armstöd och tjockare mattor fram o bak - Kontrasterande bågar i silver - Ljus- och regnsensor - Auto klima 2-zons - Sportpaket inkl kromade pipor, sportchassi, sp-stolar, skinnknopp mm. 0-100 på 8.8 sek, blandat körning: 0.52 l/milen, och miljöklassad med sina 119 gram som sagt - tycker faktiskt det är mycket bil för pengarna! Det sämsta med bilen är baksätet, men jag är ju själv så... :) |
|
|
Min åsikt. Vansine att betala 269' för en minibil! Man får en Swift/Fiesta/Clio/207 för halva priset. |
|
|
Du har naturligtvis rätt till din åsikt; men den här är inte som en Swift/Fiesta/Clio/207, även om den är lika liten - provkör, så förstår du! Detaljkvaliteten är i paritet med A5 enligt mig. ...och så betalar jag ju inte 269', utan leasar. Det höga priset är bara bra - jag var inne på just en A5 först, men denna är ju betyligt ovanligare ;) |
|
|
Intressant tanke att köpa bil på metervara. Är inte en Ford Mondeo ungefär lika lång som en e90 och är betydligt billigare? Grattis till en fin bil (och lagom lång bil för 1-2 pers). Tycker det låter som ett intressant sätt att "köpa" bil. Bekymmersfritt och full koll på kostnaderna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.