|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har just gått igenom ett antal bolag för försäkringskoll på min 520D 06:a. Det varierade från 15000 ner till 7700, och lägst var Mina.se ... bmw Originalförsäkring kostade 14000 kr... så testa det. /Tobbe | |
| Du menar väl dina.se ? | |
| Givet, sorry | |
|
Dina.se var 11500:- dyrare för mig jämfört med min nuvarande försäkring (fd vesta) Som sagt, denna bransch är en djungel... BMW M-POWER |
|
| Sjukt, moderna trygghetsförsäkringar var näst lägst för mig, trots Nordea förmånskund som jag är. Men ändå dryga 1000-lappen dyrare än Dina | |
| kolla mecano..sparade rejält på dem, dessutom med bättre villkor | |
|
Det enda rätta är att kolla alla bolag. Var någon för ett par veckor sedan som sa precis som trådskaparen att Dina var jättebilligare. Kollade då båda mina bilar som idag är försäkrade på Originalförsäkring respektive If och Dina var rejält mycket dyrare på båda. Jag har också då och då kollat premier från de nya bolag som dyker upp med jämna mellanrum men det slutar alltid med att antingen If eller Originalförsäkringar ligger bäst till. ___ //Ulf |
|
|
Jag byter nu från TH till Solid och sparar 3000:-/år Får något sämre villkor men förlorar inget viktigt skydd. |
|
|
Jag jämförde priserna på compricer.se och fick ner kostnaden från 7200:- (Trygg Hansa) till 4900:- (SOLID) på min Volvo S80 Mvh Marin |
|
|
Gjorde en beräkning på Solid försäkring, "Ovanligt okrånglig försäkring" som sloganen lyder. Fick premien 154276:- /mån för halvförsäkring på min Golf. För min förra E90 330xd blev det 1497:- /månad för helförsäkring. Skulle inte tro Solid vill ha mig som kund... =) MVH Christofer |
|
|
Även jag har Dina, de hade åtminstone vettigt pris i juni. Kanske är bra för oss med stora motorer i våldsamma Stockholms förorter? ;-) |
|
| Vad är det för regler egentligen? Man kan väl max byta försäkringsbolag 1 gång/år för en bil? Eller? | |
|
Fick offert från länsförsäkringar 3 år sen 57000 helförs. Nu har jag BMW originalförs. 11700kr Gäller alltså 740:an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.