|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Okej. Kan man skruva loss dem och manövrera sensorn när bilen är på lyften? Menar du det lilla gröna relät? Det medföljer ett sådant när man fick hem kompressorn. Eller är det någon "styrbox" du menar? Står det något på den som du minns? För det finns ett par olika. Hur kom du på att det var trasigt? |
|
|
Japp det kan du. Kika på realoem.com så ser du hur allt är ihopkopplat. Jag felsökte och krånglade med massa, trodde först en bälg läckte. Sen ledningen fram till bälgen. Körde helt enkelt uteslutningsmetoden. Ventilen fick jag skickad till mig från en på AP som bytt sin kompressor. Ventilen säljs ej löst utan bara ihop med kompressorn av bmw. Riktigt dåligt.. |
|
|
Okej. Ska prova detta imorgon. AP? Minns du vad styrboxen kostade på BMW? |
|
| Typiskt. Hemsidan är under rekonstruktion. :( | |
|
AP= autopower :) Hemsidan funkar kanon för mig! Minns inte priset, men du kan se ungefärligt pris på realoem. |
|
|
Okej. Får komma igen då. BTW tack för all hjälp hittills. |
|
| Förresten. Kanske dum fråga. Men vart hittar jag exempelvis vilken motor jag har och när bilen är tillverkad osv. | |
| Allt det får du fram med bmw vin med hjälp av ditt chassienummer, de 7 sista. Testa här Länk | |
| Bra tack. Jag får ju fram artnr på den. Står samma nummer på boxen? Annars är ju den info inte till någon större nytta?? Eller? | |
|
Uppdatering. Har kört den i felsökningsdator för att manuellt köra kompressorn. Inget händer. Hittade en 40 amp säkring trasig i bagaget. Satte i en ny och slog på tändningen. Den brann direkt. Kompressor eller styrdon?? Ska tillväga att jag försöka nedköra kompressorn med batteriladdare härom dagen. Det lät konstigt i den då? Kan jag ha brännt den? Eller styrboxen? |
|
| Jag är än så länge besparad från detta problem på min e61, men hur långt har era bilar gått när detta har hänt eller när ni sett att slangen börjat bli sliten? | |
|
Mogge88---- Har du kollat längst ner i reservhjulsbaljan så att det inte står vatten i reservhjulsbaljan och dränker styrboxarna och reläeerna , då löser säkringen på löpande band ! // henrik |
|
|
Hej,jag har också problem med nivåregleringen och kompressor på en E 61-06.Kompressorn startar men bilen höjer sig ej,har provat med garagekompressorn på tryckslangen när bilens kompressor är igång och då höjer sig bilen.När bilens kompressor stannar så går det inte att blåsa i mer med garagekompen,vad är det som styr fördelningsventilernas öppning och stängning.När bilens kompressor går så blåser det ju luft men är det för dåligt kanske för att höja bilen,har kollat alla slangar till och från kompressorn och de var i bra skick.Luftfilter var också ok.Blir det att plocka isär kompressorn kanske för en genomgång,någon som har bilder på hur man tar isär sen på lämpligt sätt ? Mvh Keneth HBK |
|
|
Hej! Lyfter en gammal tråd. Jag fick inga som helst varningar. Min fru körde bilen och den bala sjönk ihop där bak. Säkring 52 går hela tiden. Har bytt det gröna relät och säkring men den går igen. Nästa steg är att plocka den allt och testa direkt ström till den. Funkar inte det så borde väl vara kompressorn som skurit. Någon som vet bättre så är h av tacksam för svar. Iko |
|
|
Hej Vet inte vilken bil du har, men denna länk går igenom de flesta fel som kan förekomma på kompressorn Länk |
|
|
Hej Mathias! Det är en e61 530xd -08. Tog bort baljan under kompressorn. Kopplade ur kompressorn och satte in ny säkring i nr 52. Startade bilen och säkringen håller. Så fort jag kopplar in kompressorn så ryker säkringen. Kollade luftbälgarna och dom känns bra och icke porösa eller spruckna. Borde vara kompressorn som spökar. Fick inga varningar. Den bara la sig i backen under körning. Iko |
|
|
Tack för länken Mathias Iko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.