|
|
|
|---|---|
|
Nu när pärlan står i garaget så planeras det för lite förändringar under vintern. Sänknings sats är beställd. Nya fälgar är på gång. Nästa steg blir att få rätt ljud i motorn. Ska byta bakre burkarna då jag endast är ute efter skönare ljud i v10:an. Önskar tips från folk som haft eller hört olika system. Eisenmann och Supersprint är mina favoriter just nu men lyssnar gärna på lite åsikter i ämnet! Tack på förhand. | |
|
Länk "4x120x77 mm (4-rörs optik ovala)" är ju galet snyggt. :) |
|
|
Jag håller med dig! Nån som vet hur mkt skillnad det är på race och sport? Kom gärna med fler tips. |
|
|
Hej 740 power. Jag har själv race och det är ganska stor skillnad jämfört med sport som jag har haft på dom andra m5 e39 o e34. Men om du vill så kan jag spela in ljudet med min mobil o skicka till dej tel. 0708498588 mwh |
|
|
740 power: Eisenmann Race låter väldigt mycket på M5 E60/E61. Jag skulle på alla andra modeller alltid rekommendera Race då Sport låter för lite enligt mig. Men på M5 E60 skulle jag faktiskt rekommendera Sport då de som jag känner som köpt Race har tyckt att det låter för mycket. Det låter hur gott som helst men kan tänka mig att det blir jobbigt i längden, speciellt om man kör lite längre sträckor med bilen. Här är en kort film på Race systemet: Länk Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Tack för erbjudandet mr.m5! Tackar även Viktor för filmen! Det lutar åt Eisenmann sport just nu men är fortfarande öppen för andra förslag och åsikter. |
|
|
Går man och funderar på att satsa flera tusen på ett sportavgassystem så varför köpa ett system som bara låter lite mer än orginal? Vad är vitsen med det? Det skulle väl kunna vara vid långkörning då, det har ovanstående talare rätt i. Men det som är jobbigt är inte själva ljudnivån eller soundet utan resonansen inne i kupén, så försök hitta ett med så lite av den varan som möjligt. Det ultimata systemet låter bara lite vid jämn motorvägsfart men vid minsta gaspådrag så släpps helvetet lös! Nu har jag ingen erfarenhet av M5:ans system men på min Z4M har jag ett RPi Gt Exhaust. Det jag kan säga om detta är att finishen, passformen, priset och kvaliteten är svårslagen (se min avatar). Passformen är till och med bättre än originalsystemet och soundet är helt sjukt. Jag kan alltså rekommendera dig att även kika på RPi Länk vilket är en liten tillverkare från USA. Ett plus här är ju dollarkursen, den gör ju nästan att ett köp blir ekonomiskt försvarbart. Sound: Länk Länk |
|
| Sista klippet har bilen Evosport grenrör också... | |
|
Nu är det dags att beställa systemet. Ska jag slå till på Eisenmann sport? Värsta besluts ångesten just nu...... |
|
| Köp Evosport grenrör och RPi system! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.