|
|
|
|---|---|
|
Fick för mig i gårkväll att koppla in Check Engine-lampan.. Efter lite kaffe och letande hittade ja elschema till E34:an och M60 motorn.. Efter att ja kopplat färdigt så slog ja på tänningen och konstaterade att de funka finfint =) Men! Så när ja startade så lös lampan fortfarande.. "attans" upp med datorn igen och leta lite till.. hitta en beskrivning på hur man läser ut felkoder med hjälp av check engine lampan.. Men till problemet.. När ja trampat gaspedalen i golver fem ggr så lyser lampan ett par sec sen slåcknar den och blinkar till en gång sen lyser den igen ett par sec och fortsätter så tills ja slår av tänningen.??? Någon som har några bra ideer på vad som försegår.. Där är jue nått som inte stämmer med tanke på att hon har orolig tomgång och lucktar halvbränd soppa..???? | |
|
Jag har med testat det där, lampan lyser hela tiden. När man gör fullgastestet så blinker lampan i morsekoder, inget som går att tyda till Bmws felkoder. Jag hitta ingen förklaring så jag klippte kabeln igen. |
|
|
De kan man jue säga.. jaha..jaa man kanske ska klippa kabeln igen.?!?! Men hon går jue fortfarande oroligt på tomgång.. plus att de lucktar "feta" avgaser.. Ska testa och byta insugsmembranet.. |
|
|
Ha.. Denna bilen.!?! gaspedals varianten har jue inte funkat.. Så ja gav mig på att bygga en kabel så ja skulle kunna väsa ut felkoder.. Kabeln är byggd och testad med ett par olika progrm med mindre lyckat resultat på 530:in iallafall.. Men nu funkar pedaltestet.???? Får fram 1222. Och enligt Länk (PDF Från bimmer.se) så står där "1222 Lambda Control 1" men vad menas med de??? Är det en kass lambda eller ??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.