AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.943

nya a6

Sida 4 av 5
Visst kan det saknas distans ibland på märkesforum men F10/11 har tagits emot betydligt mer positivt än när e60/61 kom. Det tolkar jag som om fler faktiskt gillar BMWs senaste design! I mitt tycke har BMW kört om Audi i inredningen och därtill har Audi blivit så konservativa i sin (yttre) design att jag tror att den kommer kännas gammal ganska snart. E60 tog ett jättekliv vad gäller modern design enligt mig. Nu har man filat till det och dessutom gjort det till en BMW! Mumma!
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Med känsla:

Självklart älskar jag mina Bmw's annars skulle jag inte ha dom =) Det jag tycker är tråkigt är att många Bmw's anhängare tror att det är guds gåva till bilvärlden.

Man jämför ofta BMW Audi Mercedes som kanske tillhör de 3 eliterna i sina grenar och skillnaden är ofta väldigt hårfin. Sedan kanske resten handlar mest om tycke och smak.
Tar mot lite men nya A6 är snyggare än vad jag först trodde. Gör sig bättre i rörelse än på dom officiella tråkbilderna a la Photoshop.

TV har testat den nere på Sicilien,
Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det kommer hur som haver bli tuffa dueller framöver. Ska bli spännande att se bilen live.
Nya Audi A7 3.0TDI Quattro lånade jag förra veckan och det var en mycket trevlig bil. Det ska tydligen inte skilja något nämnvärt mellan A6an och A7an vad jag har förstått.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Det är klart imponerande siffror som 3.0TFSI visar upp.
Provkörningen av A6 i TV nya nummer var ju inte enbart positiv om jag läste den rätt.

/Anders
tycker att den är snygg men alldeles för tråkig utsida..inredningen är verkligen snygg och mer vågad än exteriören..
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Audin har en vinnande design som kommer hålla betydligt längre än F10.
Sen måste man se bilen i verkligheten för att kunna få en rättvis bild.

//Stefan

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Stefan, med tanke på att nya A6:an är såpass lik föregångaren så tror jag nog att du har fel. I mina ögon ser A6:an gammel ut redan nu.
Köpte sista Auto Bild i Tyskland idag. Där jämför de A6 3.0 TDi,530d och E350 CDi. Om jag fattade konklutionen rätt, så tyckte de inte att Audi:n riktigt nådde upp till BMW:n. Får åka in på nån större Audi-handlare för att se om det dykit upp nån där än.
"Vinnande design" Ja jösses, jag håller med M.A.

Audis design har generellt något klossigt/klumpigt över sig.

Skönheten ligger i betraktarens ögon heter det som bekant. Men att Audi skulle vara snygg, rentav vinnande? Nej, där går gränsen! ;-)

mvh/ Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Skönheten ligger i betraktarens ögon. Det kan jag helt hålla med om:)

För att förtydliga det lite så tycker jag att flera av de senaste Audimodellerna ryckt upp sig designmässigt.
TTRS, S4, S5/RS4, RS6, RS3 har en genomsolid helhetskänsla med fin design på detaljer, instrumentering, stolar, mm och dessutom känns materialen sköna att ta på.

Vad gäller den nya A6an så är det den med s-line paketet jag syftar på.
Den är lite kantig på utsidan, känns kraftfull med raka linjer och mjuk på insidan med ett helt nytt designspråk. Instrumenteringen är lite vassare än BMW.

//Stefan

Hehe, smaken är som baken....
Stefan, du skriver kraftfull design. Jag tycker det är klumpig design.
Vi kan komma överrens om att inte vara överrens i denna fråga :-)

mvh/ Anders
Samtidigt skrev väl TV att just s-linepaketet gör bilen väldigt stötig? Där verkar det som att BMW håller sitt försprång mot Audi, M-paket kontra S-line.

/Anders
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Om man nu öht ska diskutera något så subjektivt som smak & design, kan man ju kanske lämna det åt proffsen..? Och faktum är att precis som det är BMW som kammar hem flest priser för premiummotorer; får Audi fler priser för sin (lyckade) design i dessa dagar. Sen får ju gemene BMW-fantast tycka vad han/hon vill om det.. ;)
Subjektivt proffstyckade om design...jojo :-)

mvh/ Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Anders & Anders:-)

Jag har alltid gillat bilar med skärmbreddare ala RS6, RS5!

//Stefan

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja du AKN;
man är kanske inte så ödmjuk (som man borde) om man tror att man som tja, säg IT-konsult kan "ha rätt" över en panel som satts ihop av diverse internationella designers od..? ;)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det är betydligt fler än AKN som inte gillar Audis klumpiga design. Bara för att "proffs" gillar eller skapar en design så betyder inte det att det är snyggt. Det är bara annorlunda, vilket inte är samma som snyggt.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Alla AUDI ser ju exakt likadana ut.

Nya A6 är en A4 körd genom en kopiator med 120% förstoring.

Henke Lexus: :)

Rapporter jag läst från biltidningar (bla ams) trycker just på att bilen är lik föregångaren. Tvivlar man på det är det ju bara att titta på den, bortsett från strålkastarna skiljer inte mkt! Så antingen var designen revolutionerande när den kom, då är det inga problem med 8 år till eller så kommer den kännas gammal väldigt snart. Jag har då aldrig hört någon tycka Audi A6s design vara revolutionerande...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.