|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag tycker Audin har tagit ett större designmässigt språng än BMW. Antar att inredningen kommer att påminna om nya A8, vilken har en riktigt modern inredning. Däremot håller jag med många om att displayen känns som en tvångslösning. När det är dags för testande kommer dessa att jämföras mot varandra och jag undrar om inte Audi bitit sig i svansen genom att låta förminska bilen. Det kommer att sätta sina spår i komfortgrenarna. Flåklypa |
|
|
på vilket sätt anser du att Audi A6 tagit ett designmässigt språng? /Anders |
|
|
Flåklypa: Mindre och mindre... Den är 1,2 cm kortare och 4 mm lägre men 5,6 cm bredare och har hela 7,1 cm lägre hjulbas. Den är större än 5-serien... MVH Christofer |
|
|
"längre hjulbas" som även den är bredare... MVH Christofer |
|
| Tycker det är feg design, 8 år till med nästan samma utseende på bilen tror jag inte håller! Detta skulle kunna vara en facelift snarare än en ny bil. Fegt som sagt! Gillade Audis inredning redan tidigare (särskilt A8), tycker de var ledande där. Men med nya 7an och 5an tycker jag de gått om, inte helt olik Audis men ser maffigare ut. Audis displaylösning är inte helt lyckad annars snygg inredning. Inte sett stolarna men de brukar upplevas som sportigare/exlusivare i Audi, där måste BMW fortsätta jobba! | |
| Kul att se denna bildjämförelse. Jag tycker nog att BMW´n ser mer spänstig och lättare ut. Men Audi håller jag som den mer eleganta av dem genom att bara titta på dessa bilder. Bägge håller dock absolut högsta klass! | |
|
Crille, Ok, jag trodde faktiskt att den hade krympt och minskat i klassen. Jag vet att hjulbasen är förlängd men är den större än 5-serien så är komfortgrenen inte avgjord. Med känsla, Jag tycker att inredningen känns klart modernare än BMWn som känns som en facelift på e60/e61. Det gäller både design och material och efter att ha suttit i och känt på F10 och nya A8 (som verkar vara snarlik denna A6) har jag min bild klar. Utseendemässigt kan jag hålla med om att framlysena är lite väl spacade men i övrigt är den snygg och den skiljer sig mer mot nuvarande A6 än E60/61 vs F10/11 tycker jag. Jag tycker att F10/11 också är snygg men den känns lite mer vardagsbil vid en första anblick. Vilken jag skulle välja är svårt att säga men jag tror absolut att BMW har den bättre drivlinan och jag håller även x-drive högre än quattrosystemet. Det krävs nog både en och två provkörningar för att komma till ett besllut. Flåklypa |
|
|
Nya A6 ser helt ok ut, når dock inte upp till F10 tycker jag. Inredningen brukar vara trevlig i Audi från A4 och uppåt, men i nya A6 tycker jag en stor miss är displayen! Att inte ha den integrerad känns inte värdigt en premiumbil utan liknar mer en billig nödlösning. Där är BMWs lösning mycket bättre - stor, lyxig skärm som blir hjärtat i instrumenteringen utan att störa synfält/körning. Däremot tycker jag alla tillverkare idag inte är i framkant när det gäller "IT i bilen", t.ex möjlighet att koppla in bildator etc. till skärmen/ljudanläggningen etc. Men det är en annan historia... |
|
| Tragiskt att BMW och Audi är så lika... Länk Snacka om slätstruken design, nu är det inte så att jag har problem att skilja dom åt men visst vore det väl kul om man utmärkte sig lite mer mot varandra? Som det är nu är det i princip bara frontpartiet som det är nån större skillnad på. | |
|
Nja jag tycker inte att dom är så lika varann. A6:an däremot ser exakt likadan ut som en A4 bara lite större. Dom är så lika så det är löjligt. |
|
|
Flåklypa: Menar du på fullt allvar att du ser direkta likheter i inredningen mellan E60/61 och F10/11. Det är enligt min uppfattning nästintill totalt olika både vad gäller designen och kvaliteten i materialet. Audi lever dessutom kvar i tider av knapphysteri (precis som för övrigt även Mercedes). Speciellt nu i mörka tider så känns deras inredning som att man sitter i en cockpit med miljoner lysande knappar. Har färska erfarenheter av alla tre märkena. Tycker där att BMW är ett klart steg före. Dessutom tycker jag Audis krominlägg är tämligen passé. /Anders |
|
|
Jag måste erkänna att det är rätt mysigt med många knappar som lyser. Det ger en känsla av välbefinnande. Jag har valt kolfiber i S4an. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Snyggast är instrmenteringen i R8 an //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag valde led belysning under stolarna, tror dt //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Satans iphone;) skål!! //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Håller med om att det är mysigt när många knappar lyser i mörkret. Jag har en gammal e38. Dem har många knappar som lyser. | |
|
Ja, jag ser direkta likheter mellan F10 och e60 inredningmässigt. Jämför med ganla e39 och e60 så är det en klart större skillnad på alla nivåer. F10 är en ny modell och den är säkert jättebra. Men designmässigt känns den konservativ och jag håller nya A6 som den mer nyskapande. I övrigt tycker jag det inte handlar om att minimera antalet knappar utan att hitta en bra kompromiss. Iofs tycker jag I-Drive på BMW fungerar bättre än motsvarande system på gamla A6 (har ägt båda). Flåklypa |
|
| Länk jämförelse mellan de bägge bilarna | |
|
Tycker båda bilarna ser bra ut! DOCK håller jag inte med er som säger att Bmw'n är så överdriver snygg och bla bla. Tycker fronten sett från sidan är alldeles för platt och att hela F10'n känns ganska tråkig? (hade en hemma innan farsan beställde sin w212a) Måste säga att F10'n blev riktigt fet med M-paketet som i länken bmw_jerry skickade upp medans Audin's S-line är mera tamt. Men som sagt tycker nästan BMW gått ett steg bakåt. Inte alls lika sportig i designen längre som de engång var! Jämför bara E39 med C5 karossen Audi! Då ser man HELT KLART vilken bil som är sportig och vilken bil som är mera vardaglig! Kanske handlar det bara om vad kunden vill ha? En som köper en Audi för 600000:- kanske inte vill att det ska synas inför grannen att den kostade som den gjorde medans en som köper en BMW verkligen vill visa vad det är för något? Innan vi köpte W212'n hade vi en S6 avant. I exakt samma färg som tidigare A6 3,0tdi. Allt för att ingen i grannskapet skulle se att vi hade köpt en ny bil. Då kostade den bilen 1180000:- och man skulle likagärna kunna ha köpt en M5a som enligt mig är fetare. dock har alla olika värderingar och min farsa skulle aldrig köpa en M5a för att det "ser för skrytigt ut" Jag älskar själv BMW men skäms ibland för att gilla märket då så jävla många BMW anhängare på diverse forum alltid ska hävda att BMW är så jävla bra. Ibland lite likt Volvo raggare som påstår att 740 är det bästa som finns. / Emil Edman |
|
|
Emil: talar du inte lite mot dig själv där på slutet? Du skriver först att du älskar BMW, sen att du skäms för att så många BMW anhängare hävdar att BMW är så bra... Jag antar att du också tycker att BMW är bra då du säger dig älska BMW... /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.