AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.942

nya a6

Sida 2 av 5
audi har gått upp i pris helt klart.. gillar a1:an men den känns riktigt dyr
Länk ett exempel..riktigt fin bil med bra prestanda och låg förbrukning men man kan få en 118d för samma pengar
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nja, en 1-serie med 17" och xenonljus, klimat kostar 257' med advantage edition. Det är ju trots allt 30.000 till.

Skulle ändå välja 1-serie pga betydligt mer användbar bil, men det är ju en annan story ;)

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
...men sedan ska man ju diskutera rabatter lite fram och tillbaka. Så ta min summa med en nypa salt.

-------
//Lövet
andreas_lofgren: jo precis men sedan har 118d 143hk mot audins 1.6 på 104hk.. skulle nogta en mini cooper före en a1
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Nya Audi A6 Avant: Länk

Mvh/ Niclas
Spännande med den nya RS6an :D
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Hoppas att det blir en provtur i en RS6a framöver:D Inga namn nämnda.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Av bilderna att döma så utklassar den alla konkurrenter inredningsmässigt. Jävlar vad snyggt det var med teaken, trodde aldrig jag skulle säga det.

Flåklypa
Inte mycket till nytänkande i designen. F10/11 känns mycket mera nyskapande än denna nya A6a. Strålkastarna ser verkligen missbildade ut. Från sidan dock snygg design men även bakpartiet ser väldigt mycket A4 och gillar inte bakpartiet på A4-an heller. Flesta bilarna blir väl dock Avanten. Skulle jag köpa en Audi så skulle det endast bli en S-modell typ S4, S5, S8. Såg nya A8 idag i trafik och även den har tappat i design tycker jag. Gillade den tidigare på förra modellen när den var ny. Den här A6-an ser mera ut som en faceliftat A6a än en helt ny modell. Till skillnad från en del andra här så gillar jag inte Audis instrumentering och interiör. På tok för mycket knappar, lite trista mätartavlor och inga sköna stolar (undantaget stolarna som var i S5-an som jag hade några veckor). Sen är ju ratten bara för ful tycker jag. Massor med krom också som det vore en jänkare från femtiotalet... Där ligger BMW långt före med de underbara M-sport rattarna ex vis. Så vad tror ni? Blir A6-an en F10/11 dräpare? Känslomässigt så väljer jag F10/11 sju dagar i veckan...

/Anders
Håller med dig.

mvh/ Anders
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Fotojämförelse F10 vs. nya A6

Länk

Tycker att BMW´n är snyggare, men båda bilarna är grymt fina och spöar övriga fabrikat rejält... (mitt tycke)
Bra jämförande bild, vilken bil ser "ledsen och deppig" ut i facet och vilken ser lite "kaxig och positiv" ut? Vilken ger vill ha känsla? BMW BMW BMW :-) som svar på positiva känslan...

/Anders
bmw är mycket snyggare och sportigare..dock gillar jag träet i audin och skulle vilja se nåt liknande fast lite mörkare i bmw
När det gäller "träet" eller interiörlister så finns det ju tydligen rätt mycket man kan göra där när det gäller foliering. Funderar att testa det på min F11, nån som provat?

/Anders
Har du "trä" i din F11. Jag stödjer dig i din fundering om trä. Tycker det är mycket snyggare än aluminium-lister. Det kännns mysigare. Även om många tycker det är gubbigt.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det ska bli spännande att se A6an i verkligheten, först då tycker jag man kan skapa sig en rättvis bild.

Nog ser Audin mer aggressiv ut.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Bra jämförelse.

Personligen tilltalar audins design ögat mycket mer när man ser de bägge bredvid varandra. Bakifrån är sedanen väldigt lyckad.
Bmwn väcker säkert mer uppmärksamhet som vanligt om man nu är ute efter det.

Stefan, vi tar en tur vid tillfälle såklart.
Byt ut F10/11 bilden till en med M-sportpaket så blir BMW-n den klart mer aggressivare enligt iaf min smak.

/Anders
viobebe
Gillar Audin, man ser att det är en Audi grunddragen finns kvar, försöker inte vara ngt annat för den delen heller, inte som snedsprånget som BMW gjorde med E60/E61 som i mina ögon sett inte hade de klassiska BMW dragen, nu är BMW också tillbaka med nya 5 serien back to basic..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.