AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.944

nya a6

Sida 1 av 5
Länk känns väldigt nyskapande eller??
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, otroligt! Man verkligen känner hur de flyttar fram kraven för nytänkande och djärvhet i designen...

Jag tycker Audi var i en bra fas för några år sedan som kröntes med S5 men sen dess ser allt nästan likadant ut.

Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Ja, det är onekligen väldigt lite som skiljer A6, A7 och A8 nu. Trist. Invändigt tycker jag den ser riktigt fin ut!

Men jag tror ändå att detta är en riktigt fin bil att köra och kommer med stor sannolikhet bli en succé. Imponerande prestanda och bränsleförbrukning.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För icke-BMW entusiaster ser 7 serien och 5 serien exakt likadana ut också så det är inte Audi specifikt.

Själv gillar jag inte deras nya strålkastardesign där de använder LEDs i mitten av strålkastaren. Tycker det ser knas ut.

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Andreas, jag har varit ganska duktig på att skilja de olika Audi-modellerna åt, eller rättare sagt har det varit väldigt enkelt. Men nu när jag ser A5 sportback, A7, A8 och A4 så är det inte sällan jag är lite osäker vad det egentligen var jag såg.

Att det är väldigt lika är ingen överdrift, Mercedes lyckas mycket bättre att ge bilarna en enhetlig Mercedes-stil men ändå skilja dem tydligt åt.

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De ser rätt lika ut på bild - fine. Men folk som säger att A4 och A8 ser likadana ut har inte sett dem i verkligheten. Det är ingen risk att man förväxlar de två. De ger helt olika intryck på riktigt.

-------
//Lövet
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kommer ihåg när A6 kom samtidigt som då nya 5 serien ( E60 )
Tyckte att audin var snyggare än bmwn, mer lättsmält.

Men efter ett år eller något så tröttnade jag på audins utseende och började gilla bmwn mer, och än idag ser bmwn modern ut fortfarande medans A6 an ser gammal ut.

Samma sak här känns det som.
andreas_lofgren: jo det är klart men det beror nog främst på storleken men designspråket är nästan identiskt
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kom inte och säg att det skiljer mer här än vad det gör på A6 och A8
Länk
Länk

-------
//Lövet
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag hade möjligheten att provköra A8 med V8 dieseln. En riktigt trevlig bil med brutal kraft. Den hade även B&O systemet som spelade skjortan av allt jag hört tidigare.

Riktigt kul att mycket av tekniken letar sig vidare till de mindre syskonen. Kanske man skulle beställt en A6 med 300 hk motorn istället för S4an?

Jag ser fram emot fighterna mellan Mercedes, BMW och Audi. Vem som vinner återstår att se.
Helt klart ser Audin lovande ut, tror dessutom att den kommer se mycket elegantare ut i Avant utförande.

Håller med Lövet att man måste se bilarna i verkligheten för att skillnaden ska bli tydlig.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag håller med om att skillnaderna blir tydligare i verkligheten, men på 25 meters håll i fart (jag rör mig, bilen rör sig) med annat i tanken, så är det inte helt enkelt. Angående BMW är jag inte helt objektiv så att jag alltid kan skilja dem är en sak. Men Mercedes lyckas jag alltid med.

Så Andreas, jag hävdar att de är lika, men inte identiska. Jag har dessutom sett flera i verkligheten, de är inte helt ovanliga i Stockholms innerstad. (som du säkert vet)

StefanL. Jag har kört Q7 V8 tdi och det gav mersmak. V8 och diesel är en grym kombination. Men tror du A6 kommer med V8 tdi?

Leffo
Trabant 601 -90
Vad kan man säga?
Fin bil är det...tveklöst.
Design och tråkighet kan man diskutera i evigheter, men jag måste hålla med Lövet om
att BMW skiljer sig inget mer än Audi mellan modellerna. Det var ganska tydligt i länkarna.
Jag skulle gärna ta en A6, en F10 går bra det med! :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Personligen skulle jag vilja ha V8 diesel i en S4 kostym, men det är väl lite overkill:)
Jag tror inte A6an kommer med V8 tdi. S6 kommer säkert med en dubbelturbo V8 bensin

//Stefan

Mina bilar:Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Märkesidentitet är viktigt och en framgångsfaktor. Om man har Grelle som granne kanske han tror man åker A8 när man parkerar sin tjänstebils A4 och sånt är inte att förakta ;)

-------
//Lövet
SL > provat B8 3.0TDI? Hästlängder bättre än 3.2FSI (ej provat S4). Men pris vs dynamik talar för TDI.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Eller så tror jag grannen fått det kärvt ekonomiskt som tvingas köra en snik-A4 när han tidigare bara haft lyxbilar...

Som sagt, jag kan skilja dem åt. Men även Audi tar allvarligt på kritiken, så jag känner inte att jag är helt ute och cyklar... Länk

bra att bilen inte blev stor som man trott för dagens a4 är ju bra mycket större än dagens 3-serie.. som vanligt så är audis inredningar väldigt fina men utsidan är tyvärr lite väl trist..jag skulle lägga mina pengar på en topputrustad passat istället
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Säkert en jätte bra bil.
Blir lite full i skratt när man läser artikkeln från AMS om Audis design framtid.
Tänker på Designchefens uttalande att A7 var ett steg framåt. Känner han inte till A5 Sportback?
Håller med Lövet, strålkastarna ser bara fel ut. Övrigt en ganska tråkig design.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag tyckte den var trevlig, sannolikt en av kandidaterna vid mitt nästa tj.bilbyte.

Kanske något slätstruken utvändigt, men interiören tyckte jag var väldigt trevlig och stilren (hade iofs. valt andra färgkombinationer, då beige inredning och träpaneler är väl gubbigt :-))

Baksätet verkade ganska plant med bra "sitsbredd" i mitten, vilket borde gynna familjer med 3 barn/barnstolar.

Lilla 3,0tdi motorn visade upp fina siffror, motsvarande 525d prestanda men till betydligt lägre förbrukning.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Gjorde en jämförande konfiguration med "min nuvarande spec" (på audi.de resp. bmw.de) för nya A6 3.0tdi 204hk (multitronic) jmft. mot 525d automat.

Pris
Audi: Euro 59595,-
BMW: Euro 59550,-

Skiljer alltså bara futtiga 45Euro! Hade trott att Audin skulle vara något billigare.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.