AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.277

Bilkonfiguratorn på bmw.se uppdaterad med Advantage edition

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Hej, såg nu på morgonen att Bmw har uppdaterat bilkonfguratorn så att nu går även advantage edition bilar att byggas.

Som tillbehör har även bluetooth business tillkommit.
Även att skinnklädsel tillsammans med advantage edition kostar 14.500 verkar vara nytt lägre pris.

Något mer som är nytt?

/R
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är det bara för mig som konfiguratorn går väldigt segt och oftast fastnar strax innan man är färdig?

Använder firefox...

ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Grelle:
Den går väldigt segt för mig med, har gjort det den senaste veckan.
Jag har testat på webbläsarna Google Crome, firefox och Internet explorer, men går segt på alla tre.

Framförallt tar det väldigt lång tid att ladda bilderna på bilen (extriört o interiört)

Kanske håller de på att göra en mer omfattande uppdatering, vilket segar ner allt?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker det har varit segt i över ett års tid. Innan det kommer jag inte ihåg att ha stört mig på deras sida. På min bärbara dator fungerar det inte alls. Det är ändå en hyfsat fräsch, ca halvår gammal, dator med FF.

Angående att skinnklädseln är billigare med advantage så ingår ju tyg/läder i paketet. Så det är inget nytt lägre pris på skinnklädseln. I M-paket där alcantara ingår brukar också skinnklädseln vara nedsatt med motsvarande.

tjoa
320d Touring -14
Konfig. funkar dålig vilken dator man än använder verkar det som..
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men det är skillnad på segt och när hänger sig varje gång. När det senare händer blir man riktigt uppretad och undrar hur svårt det ska vara...

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det tror jag inte jag råkat ut för. Men man kan summera med att den inte fungerar tillfredställande, lite diplomatiskt skrivet...

Pavel
2020 M135i xDrive
har beställt Edition sport med bluetooth business till min bil, någon som vet om hajfenan på taket följer med?
Gu
115
GunnarG
530i -19
Jag har periodvis haft problem med att konfiguratorn är _enormt_ seg eller hänger sig. Sista månaderna har det dock fungerat utan problem.

Jag har jobbat en del inom IT-området, och roade mig med att studera nätverkstrafiken nere på IP-nivån när felet uppstod. Såg ut som att det var en server nere i Tyskland som inte svarade, vilket i kombination med misslyckad felhantering på klientsidan ledde till att konfiguratorn hängde sig.

Det är trist att så många webbplatser fokuserar mer på yta än funktion. Om man hade byggt konfiguratorn med lite enklare teknik tror jag att den hade blivit både snabbare och stabilare till en lägre utvecklingskostnad, till priset av att utseendet inte blivit riktigt lika tjusigt. (Inga liknelser med bilarna tack. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.