|
|
|
|---|---|
| Hej alla! förlåt att jag postar i helt fel forum men då det tar 2 dagar att bli godkänd på MB forum tänkte ja skriva här en snabbis.. jag har en Mercedes c200 96- som har börjat glappa som rubriken lyder, så ere glapp i mätaren, varvräknare, och temp mätaren, kan tillägga att när man "slår" till ovanför på så hoppar dom till igen.. och dom glappar inte alltid utan ibland.. då är min fråga, är det någon kontakt som det är glapp i? svårt/jobbigt att fixa? vad kan det kosta ungefär? tack på förhand. | |
|
Gissningsvis är det glapp i en kontakt eller dålig jord någonstans. Jag har inga erfarenheter specifikt av MB men av en del av olika andra märken. När det är varvräknare och tempmätare så är det väl inte så svårt att prova sig fram. Eftersom det verkar vara där bakom glappet sitter så måste du ju ändå antagligen ta bort instrumenten för att fixa problemet så skruva bort instrumenten utan att koppla ur dem och kör igång bilen, sedan är det bara att prova sig fram. Kolla att instrumentet är bra jordat, dra i och vicka på olika kontakter försiktigt tills du ser att det händer något på varvräknaren. Detta är som sagt bara gissningar och en primitiv sorts felsökning men billig då det är ganska enkelt att göra själv. Kostnaderna brukar vara en hel del lägre då man gör felsökningen själv. Men på en MB -96 borde det väl även gå att få felkoder på samma sätt som i BMW om jag inte är felinformerad. Då kanske det blir lite dyrare men tar kortare tid men är det glapp så måste glappet uppstå just när man mäter antar jag. Kostnader? Allt från 0 kr till några tusen (i värsta fall om du blir tvungen att både felsöka och byta instrument på verkstad). Lycka till! _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Tack för svaret! upskattar det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.