|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja ha hjälp med att stänga av antispinn på min e34 för att se om den ä nö kul å leka med i snön :P men hittar ingen knapp till de :/ sitter ingen under askkoppen som de brukar göra :( hur ska jag göra då? | |
|
Antar att det är på 525ix´n du menar? Det går inte att slå av antispinnen på den. Kika här: Länk //Roffa |
|
| Det borde ju gå att dra någon säkring? Har själv funderat på det.. | |
|
Innan 09/1993 så fanns en EH-diff som 525ix skriver om: "De första åren hade 525ix en elektroniskt styrd hydrauliskt manövrerad bakre diffbroms. Denna försvann någon gång -94? (kolla i ETK för mera exakt tid). Lampan blinkar när denna diffbroms jobbar. Mellan fram och bakaxel finns bara en visco-koppling i fördelningslådan. Främre diffen är en vanlig "öppen" diff." "Således ingen patetisk ASC som stryper motorn tills man inte kommer ur fläcken..." Hade själv en 525iXAT producerad 10/1992 och EH-diffen funkade utmärkt, däremot var nog viskospärren till framhjulen dålig/sönder - rätt vanligt. När "antispinn-lampan" blinkade så var det EH-diffen bak som spärrade, i instruktionsboken så står det att iX inte har antispinn - kolla själv eller köp en och läs. Tror inte att BMW införde ASC efter 08/1993 men säker är jag inte... Mvh |
|
|
Roffa: Kanske är så att det blev billigare att bromsa hjulen med ABS-bromsarna istället för EH-diffen bak? Ni kan ju kolla mittdiffens viskospärr själva genom att hissa bilen försiktigt i klumpen bak så att båda däcken precis släpper från golvet, bilen ska tydligen börja dra med (ena) framhjulet direkt: Länk |
|
|
Tack för alla svar! Har läst litte mer nu å de verkar som att de inte blir bättre än vad det är :/ får väll våga litte mer å vänta tills det blir mer snö :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.