|
|
|
|---|---|
| Vågar man besöka v-tech eller? | |
| Det är samma låda som sitter i 535d så du kan skrämma upp din bil lite :) vill du ha grymt effekt så skicka pm till mig. Min är på rätt sida av 300hk och jag kör en 525d 06 automat. Har fimpat DPF, k&n filter, rpi intag, inga ljuddämpare samt unik mapp som är anpassad för just min bil. | |
| Hur klarar den lilla turbon att trycka luft till 300 hk? Är det någon som kan bekräfta om det är samma låda som 535d? | |
|
525dA prefacelift ska ha GA6hp26Z, 535d prefacelift hade också samma låda: Länk Mvh |
|
|
Hur mycket tål den i vrid? "Riktiga män kör diesel" |
|
|
En sökning på Google på "GA6hp26Z max torque" verkar tyda på att det är 600Nm. Den siffran nämns på flera forum men det kan var så att de hänvisar till varandra. __________ Mvh Grelle |
|
|
Titta en bit ner på första sidan. Länk __________ Mvh Grelle |
|
|
Hur mycket tål den Faceliftade 525d -07 (197hk) automatlådan resp. manuella i vrid och hk? Blivande BMW ägare så snart Minibussen är såld.... |
|
| Grelle dedär med 600nm kan stämma. isf körde bmw med den "värsta" 6hp26 lådan. Länk | |
|
Tråden är jäkligt till åren, men känner ändå för att uppdatera vad jag har hört och tagit reda på så fler kan trimma :-) GA6HP26Z bör klara ca 700NM. Viktigt verkar vara att varmköra och låta lådan kylas ner efter inspireradkörning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.