|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett mycket irriterande fel. Nu när det har börjat bli så kallt och kommit snö, så justerar bilen halvljuset så kanten blir typ 3meter framför bilen.. Mao så ser jag inte så värst mycket. Provade att ta in bilen igår natt på jobbet så han fick tina upp, då funkade det klockrent när jag åkte hem. men nu när jag åkte till jobbet igen så var det likadant igen.. Nån som känner igen sig? vad gör man åt det? jag funderar på o smörja givarna med någe gött, men var sitter dom o hur ser dom ut? nån som har en bra beskrivning? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla givaren på höger länkarm fram, den samarbeter även med höger givare bak. Ljusen styrs av en egen modul och har inget med själva nivåregleringen på bilen att göra det enda gemensamma är höger bakgivare. fram. Länk Den kan ju ha hamnat ur läge eller lossnat från länkarmen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ahaa okey! Måste göra det! kan det ha kommit snö/annat skit på den? jag har nämligen sett att haskyddet inte sitter där, antagligen nån innan som kört sönder :/ Jag får kolla ialf, hälla på nån smaskig smörja ;P Tack för bra svar! |
|
|
Fråga mej för faen emil.. Ja hade samma fel på min beemer när ja hade den. Min givare hade gått sönder ... |
|
| Haha ofan säger du?= :o vi träffas för sällan ju :P. Jag tog ju in bilen en natt på jobbet, (kanske du märkt, då det är isgata uanför porten där du kör med trucken? :D) då funkade det på vägen hem sen hehe. men ok mycket möjligt att den är trasig :s. Jag ska kika hur det ser ut på söndag om jag hinner, då måste jag ta bak bromsar på den (Y) | |
|
Update: hade bilen i ett garage i 10 tim. hade mycket modd o skit bak, så den var nog täckt. (Hittade den inte?) Den funkade ett helt dygn efter sen! kan ni tänka. Men nu är den kass igen. vettifan va jag gör åt det, men hasso, du har ingen bild på den där bak också? :$ Hittade den nämligen inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.