|
|
|
|---|---|
|
Får ingen direkt värme i kupén. Tillsatsvattenpumpen går inte igång vad jag kan se. Den bör väl höras (har även kännt på den). Var styrs den ifrån? Säkring? Relä? Har kollat säkringarna i handskfacket och hö bak men alla var hela. Verkar inte ha någon matning till pumpen alls då jag inte får någon kräm i kontakten till pumpen. Får 0,036V vid påslagen tändning men det känns klent. Bilen det gäller är en E39 528iAT. Vin nr: BX33398 | |
|
Sök här på forumet på dina symptom, finns massvis med info om just detta. Tips: kolla den elektriska cirkulationspumpen samt värmeventilspaketet. Kan också vara luft i systemet alt låg kylarvätskenivå. Berätta gärna vad det var och hur du löste det. prosperity is a mindset! |
|
|
Har sökt en del. Är lur på att det är pumpen men tycker inte jag får någon matning till den. Vill kunna utesluta matningsfel. Har inte lyckats hitta var säkring och relä som styr denna sitter. |
|
|
Har du full cirkultion i kylaren? , hade problem med min igår hade en liten luftficka så jag fyllde på kylaren bakvänt med glycol löste sig direkt & cirkultionen funkade = värme i kupén. Mvh |
|
|
Testa att mata pumpen manuellt så att du hör att den kan gå igång, det borde man väl kunna göra? Alltså att dra ur kontakten och fulkoppla den. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
På någon av mina gammla E39:or 525tds/530D minns ej vilken, slutade värmaren att fungera. Då fick jag tipset av en BMW firma att knacka på "styrventilen" för värmaren, den satt i motorutrymmet framför torpedväggen (om jag minns rätt) Det fungerade och värmen kom direkt. En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Pumpen går till klimatstyrpanelen inne i bilen. Kolla här Länk Body-Heating-välj din klimatpanelsvariant-temperature control-auxillary pump där kan du se vilket stift den matas ifrån. Om pumpen inte går kan du vänta med att kolla ventilerna, pumpen ska ju gå... Kolla om det är pumpen eller matningen som är paj. ventilerna är normalt öppna, dvs öppna om man rycker elkontakten till dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.