|
|
|
|---|---|
|
Hej. Blivit medlem här för att rådfråga er lite om en bmw innan jag ev köper den. Detta är bilen: Länk Har vart och kollat på den med en kompis. Kompisen tycker den är skitfräsch, men att priset är högt. Det är samma ägare sen flera år, och den är alltid servad på bmw mm. Har pratat med säljaren, och han släpper den för 36000kr säger han, inte mindre. Nu behöver jag er hjälp här, ska jag köpa den eller inte? Det finns billigare på nätet men jag har själv kollat på två bmw förutom denna, och jag måste säga att denna var i bäst skick (från vad jag kan se då). Mvh / Hanna Vad tycker | |
|
Hej Hanna , jag tycker bilen ser väldigt bra ut & det man kan läsa utav annonsen är ju bara + ! . Men ett tipps ring till bilprovningen & uppge reg. nr på bilen & be dom kolla mätarställningen e X-antal år tillbaka & den ständigt har fått problem vid bes. ( Ringde nämligen själv dit om ett flertal bilar visade sig att 6 av 8a var skruvade! ) Mvh Sigge |
|
|
Bilen verkar ju bra så här långt. Sedan är det väl svårt att säga när man inte har sett den... :-/ Jag tycker den ligger lite högt i pris, men det tycker jag om många E39. Jag tycker också att det borde ingå större alufälgar (minst 17" sommar och vinterdäck på originalfälgarna) för det priset. Men om allt är i riktigt bra skick så kanske den är värd pengarna ändå. :-) Om du har chansen så kolla på marken där ägaren brukar ha den parkerad. Hittar du olja där så kan det ju väcka frågor som kan sätta ned priset. Om du inte har kollat under så fråga om ni inte kan köra till en mack som har lyft och hissa upp den. Leta noga efter oljerester, brukar alltid finnas. Allt sådant ger bättre förhandlingsläge om säljaren inte är hobbymek. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| 7-12 papp för mycket beroende på miltal och skick. Touring ligger mycket lägre i pris än sedan. Min 523a sedan gav jag 25 för mycket bra bruks och 26000 mil. | |
|
För att vara en 520 är den förhållandevis dyr, men är denna bil i ett oklanderligt skick så visst kan du handla.. Med det(oklanderligt) menar jag att stötdämparna ska vara utbytta, bromsarna inkl skivor ska vara friska, v-pump och termostathus + multiremmen bör vara bytta, annars lär du få göra det "ganska så snart", och det kostar det med.. Kontrollera handbromsens effekt när du ändå är på G. Givetvis att motor+ vxllåda och övrigt är ok(lyft som sagt upp bilen på en mack(t.ex) för att kolla skador o läckage av diverse slag), men det är ju bl.a. sådant man naturligtvis kontrollerar på alla begagnade bilar man ska till att handla. Men läs guiden här på sidan till vänster, där får du lite mera tips.. Märk väl att du också får en fräsch 523:a(även 528:a) för samma peng och dessa motorer är betydligt trevligare. Mvh Janne. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
du kan kolla bilen med hjälp av carfax...kostar inte många kronor då får du en sammanställning av alla besiktingar tex men även ägarbyten,, inte många ägare på denna men kanske på en annan bil du vill kolla upp |
| Snajdaren > Ang touring, så skulle jag påstå motsatsen; att touringmodellerna är eftertraktade i kombi-Sverige och därmed generellt står högre i pris än sedanerna. | |
| HFR: Kanske om man nu är en som vill ha touring, kollar du på E30, E34 och E36 ser man ett tydligt mönster att kombis är betydligt billigare än sedaner. Detta gäller även E39 men inte lika märkbart. Ju äldre bilarna bli destå mindre kommer de ifrån sin ursprunglige köpare, med det menar jag att ex BMW blir en ungdomsbil där andra prioriteringar väljs före lastutrymmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.