|
|
|
|---|---|
|
Hej 1. På min vita bil har jag fått ett stenskott på motorhuven. Undrar om jag bör vidta åtgärder för att minimera rostrisken? 2. Tog mig tid och tvättade pärlan igår och såg att jag har fullt med asfaltsfläckar på lacken. Hur f-n tar man bort sånt? | |
|
1. Ja fyll i dessa 2. Med avfettning |
|
|
Ush, sånt är hemskt, speciellt på en fin ny bil. Om du kan göra det snyggt fyll annars lämna in och låt BMW ta hand om det. Har för mig att de har ett åtgärdsprogram i serviceboken för lack/karosseri de första åren när bilen är ny. Skulle det bli dyrt kan man alltid ta det på försäkringen då stenskott får anses vara en olyckshändelse. Om inte vanlig avfettning som du köper på macken biter på asfaltfläckarna. Prova att köpa avfettning hos Mr Cap tex, har provat däras och det löser asfalt jäkligt bra så man slipper gnugga hårt och riskera att repa lacken. Annars är det bästa sättet att skydda sig mot rost att ställa av bilen på vintern. Svenskt vinterväglag och löjligt mycket saltande är ingen miljö för en fin bil. Den blir förstörd, bara en tidsfråga. BMW 4 Life |
|
|
Hej, Kan rekomendera att testa Turtle supertvätt. Är lite mildare än avfettning och tar bort det mesta. /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.