|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla kunniga! Vad gör Ni med Er bil när det nu börjar bli svinkallt och vinter? Kort sagt, hur förbereder Ni Er bil inför vintern? Funderar bland annat på att köpa en bilbatteriladdare...kan det vara en ide? | |
|
Jag gör inget speciellt . Kupe & Motorvärmare. Köpte schampoo med sköljvax så man kan tvätta bilen utan svamp men det blir fort rent så man slipper gnugga in gruset. Lite extra rostkydd innan vintern. Behandlar alltid lädret en gång innan vintern och sedan på sommaren. Smörjer in alla gummilister samt låsolja i alla lås. Tvättar den såklart oftar också. |
|
|
Jo, tvättandet har jag koll på. Det är den enkla biten...det övriga då? |
|
| Polering och vaxning som lackskydd. Rostskyddsbeh. gjord sen tidigare. Dubbdäck på förstås. Helsyntet i maskin. Sen är det ut och sladda. BMW entusiast året om. Varför nöja sig med sämre?/ Mvh, | |
|
Täcka njurarna så motorn kommer upp i arbetstemperatur även när det är riktigt kallt. Givetvis vinterhjul, kupévärmare, smörja gummilisterna med koncentrerad spolarvätska, öka koncentrationen spolarvätska i behållarna. Klargöra för tanten att hon får hålla sig till Forrden den här vintern också. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag funderar också på vad folk gör med bilen till vintern. Smörjt in listerna med silikon har jag gjort och tvättat och vaxat bilen en gång. Men tvätta ofta, ni menar för saltet då va? Jag tyckte att det hjälpte mycket att man fick låta bilen stå i varmgarage i 2dygn för att torka upp en vända. Sen körde jag biltemas rain of också på rutorna så nu är dom lätta att skrapa. Det här att täcka för njurarna känns inte så aktuellt för egen del, motorn går upp i arbetstemp så snabbt ändå. Beror det på att jag har en 330 eller vad säger ni? Tänkte om den blir varmare fortare helt enkelt än en 320i /320d tex. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.