|
|
|
|---|---|
|
Hej V äger idag en 520 touring men måste byta till större bil igentligen så behövs det en 7 sitsig men vill helst ha BMW så till min fråga skulle en X5 3.0d funka med utrymme med barnsstolar osv 2 av barnen bor hos mig var annan vecka..så det är totalt 4 barn... Har kollat på Opel Zafira,Toyota verso modeller,kia osv men tyvär alltså man är sjukt smittat av BMW sjukan mvh | |
|
Det beror kanske på vad du jämför med och hur stora barn du har. Det är ju absolut mer utrymme än din nuvarande bil. Jag har själv en 7-sitsig X5 och det fungerar fint. Jag har 3st barn och alla 3 sitter i olika bilbarnstolar (4,2 och 0.5 år gamla). Just den tredje sitsen är trång och fungerar endast till barn. Det är inte alls lika rymligt som t ex Volvo XC90. Där sitter bara min 4åring i sin framåtvända stol. Det finns ju rymligare alternativ om det är prio 1 men ingen som är trevligare att köra :) |
|
|
10,8år bor hos mig var annan vecka.. 2år absolut 0år gammal bara en vecka är ju beroende av stol lika så med 2 åringen.. Amli har du 3.0d eller? Airbag går väl inte att stänga av där fram med nyckel va?utan måste in isåfall |
|
|
Ja, jag har en 3.0d. Nej, airbagen går inte att stänga av utan det måste finnas en nyckelavstängning som beställs vid nyköp. Just detta störde mig enormt då jag ringde till min BMW återförsäljare i Umeå där jag bor och fick informationen att det skulle gå att koppla ur airbagen. När jag sedan köpt bilen och bokade tid visade det sig att det inte gick... Jag ringde runt till några andra BMW återförsäljare i landet och fick informationen att det går att koppla ur den men inget som är meningen att ska gå att göra utan de kopplar tydligen runt. Det skulle dessutom kosta ca 16K!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.