|
|
|
|---|---|
|
1. Är det någon skillnad på -99 och -00 årsmodell? 2. Jag har sett att det sitter typ samma sorts M-sportratt som i 5-seriebilarna. Någon som vet om det som på dom går att styra farthållaren och stereon på M coupen? Det syns lite dåligt på de bilder jag tittat på nämligen. 3. Det är ju en 5 växlad låda på bilen, är utväxlingen på sista växeln densamma för M coupe som på 6-växlad M3 samma årsmodell?. 4. Om man kopplar ur fartspärren är det någon som vet hur fort bilen går? Tacksam för svar. | |
|
Är ingen expert men: 1)Såvitt jag vet är det samma bil -99 och -00. Det måste i så fall inskränka sig till små detaljer. 2) Jag har ingen farthållare i min och jag tror inte att det fanns som tillbehör på -99 eller -00. Samma sak för stereon. Det skall helt enkelt vara lite mer basic 3) Vet ej men misstänker att det inte är samma utväxling. 4) Vissa tyska tuners anger ca 265-270 som toppfart när spärren tas bort. Aerodynamiken är ju inte den bästa för höga toppfarter men det är garanterat KUL. |
|
| Ändringarna (på Roadster i alla fall) kom 04-99. | |
|
var det inte '00 som ASC+T kom till Z3M? ang farthållare har jag sett det som tillbehör (sällsynt!) på kuppar med 2.8:ans motor, vet inte hur det är till M, lär väl finnas iofs?! mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Ribborna i grillen/njurarna blev kromade från April -99 Det är 3,15:1 i bakaxeln på alla M. Bredare/större hjul än original brukar sänka toppfarten något om spärren är urkopplad. |
|
|
Utväxlingen i lådorna skiljer, femväxlade har 1:1 på femman medans den sexväxlade också har 1:1 på femman och är överväxlad på sexan //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
Z3 M coupe: De tuningfirmor som uppger 265-270 km/h i toppfart, är det något mer än chipning som gjorts då? |
|
| Nej endast borttagandet av spärren | |
|
Jag har en M Coupe 99:a med farthållare, tyskimporterad.. Så det finns sådana oxå.. Z MMM Coupe |
|
|
Qvarnis: Funderar du på att bygga en ny bil? I så fall har du valt ett roligt objekt, men du får nog skynda dig på för det finns några stycken som kompressor konverterar just nu. Jag tror farthållaren kom som tillval under -99, men vet inte när. Det fanns inte (I Sverige i alla fall under -98). Jag tror det var -01 som M coupe n kom med S54 motorn = samma som sitter i senaste M3an, men med lite färre hästar då det inte fanns plats för ett lika effektivt avgassytem som på M3an. Ang. slutväxel vet jag inte så mycket om, men anledningen till att det bara blev en 5-petad låda är att den 6-petade inte fick plats, det är trots allt en ganska liten bil. Har även hört att man ska vara försiktig med att peta bort fartspärren, eller var det att öka varvtalskyddet? Slutkomentar: Jag ser fram mot att se vad någon (Qvarnis) med bottenlös plånbok kan göra med en M coupe. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower: Det där var nog innan han köpte M5:an... Men visst skulle det vara kul att se vad JQ kan göra med en M Coupé. /Fredrik |
|
|
Jag kollade inte så noga på datumet! Men jag håller med att det vore intressant att se vad Mr JQ kunde göra med en M coupe, M5:an blev ju bra. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.