|
|
|
|---|---|
|
ska köpa en volvo 4wd det koomer bilr en xc70 95 en ägare som har gått 25600 vad ska jag kolla på. eller va tycker ni om det bulen va skam man titta på när man prov köra den | |
|
Det stämmer bra det. Jag skulle råda dig att surfa in på www.jagrullar.se Mvh/ Niclas |
|
| okej tack för ni två har surfat där lite alla säger lite olika.Men jag vill ha en 4wd va ska jag köpa eller vilken är bra | |
| Audi kankse? | |
|
Den bil du tittar på heter V70XC Kolla istället på de bilar med XC70 på bakluckan från 2003 och framåt. Dessa har ordentlig fyrhjulsdrift från Haldex vilken håller bättre och driver bakhjulen mycket snabbare än den urgamla Viskokopplingen som sitter i V70XC. Audi har Quattro med Torsendiff i A4 och A6, dessa är också utmärkta och finns i lite lägre prisklasser än XC70. ------- //Lövet |
|
| Beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut så finns ett flertal bilar med "bra" 4wd. Audi 80/90 quattro, 100/A6 från 85-97. Givetvis nyare audi som Lövet nämner. Även Passat syncro/4motion 97-04 har samma 4wd system som Audi. Nu har du fått några tips iaf! | |
|
Är inte Subarus 4wd bra också? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ja, det är den helt klart. ------- //Lövet |
|
J.Lindström |
Som Lövet säger...håll dig borta från V70XC Sambon har en XC70 2004 med haldex, den 4wd är helt gudomlig!! |
|
När det gäller VAG så har bilar med längsmonterade motorer Torsendiffar vilket bygger på det ursprungliga 4wd systemet inom koncernen. Denna typen av 4wd är konstant, den driver alltid på fram och bakaxel. VAG bilar med tvärställda motorer har Haldexkoppling som är ett reaktivt system och kopplar bara in bakhjulen vid behov. Båda systemen har, som alltid, sina för och nackdelar... Skippa tidiga XC70 om du värderar fyrhjulsdriften. Flåklypa |
|
| ett stor tack för alla. Ja har kollat på audi a6 från 98 till 2000 det finns inte så mycket quattro . Det ska vara kombi sen det gäller 40000 tusen som ska handla för. Det går bra med 4x4 jeep bilar typ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.