|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kom just hem från en åktur i stan där jag låg i manuellt läge med sportknappen intryckt på DKG-lådan. Fan vad jag älskar ljudet i bilen när man får ligga och dra på växlarna lite! Det är som att det blir en helt annan bil i det läget! Men nu undrar jag om man ska ge sig på att göra en Golf tee mod. Hur är det med garantin och felkoder m.m, som jag läst om lite här och där, om jag pluggar ur kontakten till ventilen? En annan relaterad fråga är vad händer då om jag byter till en ny slutdämpare typ Bastuck. Då försvinner väl oxå klaffen? och med den även garantin? Aningen förvirrad /Thomas | |
| Prova och se om du blir nöjd, är ju inte något stort ingrepp och går lika snabbt att återställa. Fast använd en golfpeg istället ;) (Tee är utslagsplatsen juh,..) | |
|
Det är sant...både att det är enkelt och att man borde använda en peg istället! Varför heter det inte GolfPeg mod? ;) Jag såg en variant där man tagit en 4,5 mm kula till en luftpistol och tryckt in i slangen och sedan satt tlllbaka slangen på ventilen. verkade smidigt, men om det bara är nåt som gör lite skillnad vid kallstarter så tror jag det får vara. N55-motorn låter rätt härligt vid kallstart ändå! Däremot är jag sugen på ett avgassystem som ger ett lite maffigare ljud även efter kallstarten om man säger så. Finns det någon som har Bastuck på sin 335:a? /Thomas |
|
|
Både rätt och fel... Tee på engelska är det vi kallar peg. ___ //Ulf |
|
| haha...det här blev visst mer av en språkkurs än en tråd om avgassystem! ;) | |
| Haha, ja där ser man! :) | |
|
Jag ryckte av slangen idag. Vek den och satte dit två stripes om den. Det borde väl funka bra och inte påverka något annat? |
|
|
Tappar man vridmoment/hästkrafter på att göra Golf Tee mod? Har läst lite om det nu och vissa säger att man gör det. Någon som vet säkert? BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
| Golftee moden låter bara ventilen i vänstra avgasröret vara öppen hela tiden, annars är den stängd på låga varv för att hålla nere ljudnivån. Det är allt den är till för. Så man tappar varken hästar/vrid genom att låta den vara öppen. Men på min E91:a så blev motorvägskörning olidlig efter ett tag, så jag pluggade tillbaka kontakten. Kanske är annorlunda för en E90/E92:a. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.