AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
974

Ekonomi mätare 525 1992

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Hej en fråga min ekonomi mätare när jag har parkering på så står den på 2,5 liter milen är denna vacum styrd känns lite som bilen går lite fett pytsar in mer soppa än det ska göra. Finns det nån givare till denna mätare man kan kolla upp

sen undrar jag när jag har drive i tycker ja bilen är väldigt stark man får verkligen ställa sig på broms sen när man backar är det nästan läskigt vad den vill gå bakåt

släpper jag gasen i 30 kilometer så går bilen i det sackar inte ett dugg bara går. Jag fattar att en automat bil ska gå av sig själv självklart men det känns som denna vill gärna fortsätta trots tat man står på broms

bilen är även lite svårstartad när det är kallt finns det nån kallstarts ventil på bmw den går som sakt lite fett ryker på tomgång

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Förbrukningsmätaren på bmw har varit elektroniskt styrd sedan 80-talet, signalen kommer från databoxen och bilen hastighet. Står du still ska mätaren gå till max eftersom förbrukningen är oändlig då. (På nyare än E34 går den till 0 istället för att lura/lugna föraren)

Kallstart görs utan några extra ventiler eller liknande på din bil. Databoxen mäter motortemp och räknar ut hur mycket extra soppa som kommer att krävas för en smidig start. Strular den så kolla först saker som vakuumläckor och liknande, kolla sedan felkoder.

Automaten låter jag någon annan svara på.

//Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.