|
|
|
|---|---|
|
Var ute och körde idag med min bmw 525 -04 E60 då lampan aktiv styrning började varna och att den var ur funktion. Någon som varit med om detta eller vet hur man enkelt kan lösa det? stängde av och startade igen men problemet kvarstod. Vore tacksam för alla tips! | |
|
Jag har varit med om det efter att batteriet varit frånkopplat, men inte vid färd. Du "nollar" genom att stå still med motorn på tomgång och vrida ratten maximalt åt vänster respektive höger och tillbaks. Om det inte hjälper har du förmodligen något alvarligare fel. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Antagligen tappat initieringen... Men kan även var prismat i styrvinkelsensorn som e paj (finns som rep sats på bmw) annars e de dyrt men ovanligt. | |
|
Tack för tipsen, testade nollningen, det funkade, får hoppas att det inte händer igen |
|
| Så gjorde min med, men dock vid färd. Försvann efter nollning enligt ovanstående. Sensorerna sitter tydligen i någon sorts "lock" till styrdosan och ligger på 2700 ink jobb enligt BMW Borås. | |
|
Märkligt samma sak har hänt mig vid några tillfällen. Oftast när jag kört på halt underlag och gjort en kraftigare sväng. (som nu tex när snön kom) Verkar som om sensorn inte fattar vad som händer. Vid något tillfälle var ratten lätt vriden åt ett håll medan hjulen åt ett annat. Lite sceary!! En omstart av bilen har hjälpt ibland och ngn gng har det rättat till sig själv. Men tack för tipset med nollställning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.