|
|
|
|---|---|
| Jag har köpt en 520 D 08a som går mycket bra och är rapp, men man vill ju alltid ha lite till, man blir lite sugen på KCR som anonserar chips, som skall ge en bra prestandaökning, har någon provat det på liknande motor är det en märkbar ökning, har bilen gått bra på chipset, eller annan för eller nackdel | |
|
Finns massor att läsa om, använd sökfunktionen så borde du finna hjälp. Skulle aldrig köpa just KCR. Been there done that. Mappning äger! |
|
|
Jag har provat KCR på en 530 dA E61 och det fungerade alldeles utmärkt. Bilen blev märkbart rappare. Automatlådan fortsatte att växla lika mjukt. På min nuvarande 530 xdA E61 har jag dock valt BSR´s nya mappning. Den fungerar om möjligt ännu bättre. Norrlänningen |
|
| kcr ger dig sotig effekt ;) | |
|
Jag har samma motor i min fast en 320d Touring. Kan INTE rekommendera box för jag slängde ut den redan efter 2 dagar. Den sotar och trycker bara på mer diesel i CR röret så att du ska få effekt och det är billigt sätt att trimma på utförandemässigt. Manipulera signaler indirekt till bilen är ingen bra metod. Mappar du bilen direkt med programvara så styr bilens ECU (styrbox) alltihopa på ett "normalt" sätt. Jag kan starkt rekommendera dig Vtech då jag själv kör med den och jag kan säga att...tycker du din är rapp nu så kommer du tro att du kör stridsplan efter mappningen :)) Kolla i Forumet avdelning "Trimning", där samlas dem ihop och har förhandlat grupp pris från Vtech där man får 30% rabatt. Klicka här så ser du Länk "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.