|
|
|
|---|---|
|
Tja ny här på forumet! Har problem med en 540, den får ingen soppa, och kan inte höra att pumpen går. Bilen går på startgas, men inte utan, kommer ingen soppa fram i ledningen. Har inte hunnit kolla allt för mycket på bilen så jag har ett par frågor. Hur kommer man åt soppapumpen, är det inifrån bilen eller under ? vart sitter relät till pumpen ? Finns det några "vanliga pumpfel" på dessa bilar ? | |
|
Hittar ingen redigeringsknapp så lägger till lite info här ! Har felsökt lite nu, pumpen går och motorn startar om man matar ström på den, om jag byglar pumprelät (stift 2 & 6) så händer det ingenting. Jag har ström fram i tjocka kabeln till boxen. Relät som styr soppapumpen sitter väl framme i lådan tillsammans med motorstyrdonet ? Det bruna relät närmast hjulet ? Är det kabelbrott som är nästa punkt på listan ? Köpte bilen som den stog, den startade inte, motorstyrdonet va snott, så jag har lånat ett styrdon från en annan 540 för att felsöka, så jag har ingen aning om hur bilen har betett sig förr.. Nån som har några förslag ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju inte helt fel om du specar vilken 540 vi pratar om finns ju en å annan årsmodell att välja på ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hoppsan, trodde jag hade skrivit de ! Det är iaf en -94 touring /Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag gissar att det är startspärren som inte frisläpper matningen till bränslepumpsreläet. Är väl version EWS 1 på en 94 dvs en enklare verision. men jag vet inte hur du ska komma runt detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Det sitter ett Klistermärke på rutan där det står bmw immobilizer, det fanns även ett cargard larm i bilen som jag har tagit bort, har skarvat ihop kablarna som de sitter original. Ska inte startspärren bryta hängningen eller signalen till startmotorn också ? Har inte hittat den svarta boxen under ratten som många pratar om heller. Hur kopplar jag bort startspärren? Finns det scheman till detta i Bentley boken ? Ingen av elhissarna eller centrallåset fungerar heller, kan detta ha nåt med pumpen att göra ? Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.