AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.343

Värdering 320 dA xDrive Touring -10?

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Vad är rimligt pris för denna?

Länk

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Verkar vara nåt speciellt med den? Hittar inget tillverkningsdatum eller första dag i trafik utan på tilläggsinfo så står det:

T14D FORDONET TIDIGARE TAGET I BRUK MED STÖD AV EG-TYPGODK I STAT
INOM EUROPEISKA EKONOMISKA SAMARBETSOMRÅDET(EES). FORDONET SKA
EFTER NATIONELLT GODK FORTFARANDE BETRAKTAS SOM EG-TYPGODK.

Fabrikat: BMW 390X (?)

Fordonsår: 2009

Chassinummer: WBAUW71030A603779

Handelsbeteckning: 3ER REIHE 320D XDRIVE

Upplysningar: Kredit
Kreditgivare
Orgnr: 556482-8555
Namn: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA A
Slutdatum kredit: 2011-12-31

Ägare/Brukare
Namn: JOAKIM MOLIN BIL AKTIEBOLAG
Förvärvsdatum: 2010-09-27

Senaste EU-regbevis del 1: 2010-06-01
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-06-01

Om bilen har varit provkörningsbil eller leasingbil så kanske uppgifterna ovan går ihop? Men om den inte har varit det så skulle jag vilja veta ALLT om den bilens historik innan något köp!

Molin Bil AB eller någon annan handlare kan eventuellt ha importerat den, då står det inte hos transportstyrelsen att den är privatimporterad, om Molin Bil AB inte kan ge nån förklarande info om uppgifterna hos Transportstyrelsen så känns den riktigt iskall...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bilen verkar helt klart vara en import, här en tråd om T14D: Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om det är en mindre handlare som importerat den så kanske den dessutom har fått en sminkad mätarställning...? Men jag kan ha helt fel - allt kanske har en förklaring?
Bilen är importerad av BMW Sverige. Tror de importerar ganska många BMW till Sverige från Tyskland varje år :-)
Det enda man ska kolla är ju om vagnskadegaranti/fri service gäller på denna bil precis som på en svensksåld.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har hört från flera handlare att de tar in bilar som gått som tjänstebilar hos BMW i Tyskland. Den här kan mycket väl vara en sådan.

"BMW six appeal"
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jag såg också historiken, eller avsaknaden av den i bilregistret och kan tänka mig att det är en tjänste- eller demobil från Tyskland då den har rätt bra med utrustning.

Någon som vet när BMW började med 184 hk modellen på 2 liters dieseln under 2010? Jag tror nämligen inte att den här har det, samt grundfrågan vad är ett vettigt pris?

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag var spekulant på en välutrustad 120dM i våras som hade gått några 360 mil som tjänstebil hos BMW AG i tyskland. Bilen såldes av Novation och på den gällde svenska garantier på samma sätt som om bilen hade varit svensksåld. Garantierna (även fri service och vagnskada) gällde alltså från datumet när bilen började brukas i tyskland.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Angående värdet så bör nypriset utan rabatt ligga någonstans på 540 tkr.
Det innebär knappt 30% sänkning mot listpriset på 1600 mil och en årsmodell vilket inte är helt fel. Åtminstonde inte om du får bort 20-25 tkr till.

Men å andra sidan får du en ny bil med comfort och m-sport för c:a 360 tkr netto.

Frågan är hur sugen du är på all utrustning! Och om svart/svart bil är det du vill ha eller om du föredrar andra kombinationer.

Hursomhelst så har den det mest som man kan tänkas behöva och lite till.

(Jag hade precis samma val när jag köpte min mycket välutrustade E60 och då gick jag på utrustning vilket var helt rätt för mig, Allrahelst när jag har behållit bilen i över fem år. Då var sänkningen 42% på 900 mil och nio månader)

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Har kikat på E91 ganska länge nu och den här verkar "rätt" prissatt..

Den har 177 hk. Någon ovan undrade om den hade 184 för att den var en 10:a, men 184 har kommit under 2010... man kan se det på railsen på taket... vet dock inte om det var fler förändringar...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Köpte en 120dM -10 för några veckor sedan. Den är tillverkad i april och har rullat 390 mil i Tyskland innan BMW importerade den till Sverige som en jahreswagen. Givetvis räknas den inte som privatimport och den har både garantier och fri service från BMW Sverige.
Motoruppdateringen gäller from mars 2010...
Läcker kärra, den verkar vara såld nu, så du kanske köpte den? BMW Sverige importerar en hel del bilar från Tyskland. Det är bilar som man specar för Sverige. Detta är viktigt då det skall vara samma värmesystem osv som det vore om bilen var en "normal" svensksåld. De specar bilarna och sen körs de inom BMW AG några månader innan de sen importeras hit. De har oftast rullat cirka 1000 mil +- några hundra mil. De säljs med vanliga garantier, dvs med vagnskada och fri service. Datumen räknas från det att de är tagna i bruk i Tyskland. De säljs förstås som beg. Säkert mycket bra köp som Gorban ovan påpekade på hans fina 120d. De är ofta "överspecade" jmf med vanliga "svenska". Merutrustningen får man ofta betala ett väldigt lågt pris för. Den här var läcker och med lite prut säkert ett väldigt bra köp.

/Anders
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Tror den gick väldigt snabbt för när jag skulle höra av mig dagen efter mitt sista inlägg var den redan såld.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Den här är till salu med Vtech mapp 17" v däck + 19" s däck som ligger i kartong ouppackade

"Riktiga män kör diesel"
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Den här Länk

"Riktiga män kör diesel"
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Var lite klent utrustad, sen gillar jag inte färgen - svart är det som gäller. :)
Länk

Men automat kanske är ett krav...
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Ja faktiskt, har från att ha skytt dieselbilar som pesten gått över till att uppskatta dem, men automat ska det vara på nästa kärra. Men frågan är om det inte blir en ny 520d istället, 3-serien börjar kännas gammal.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.