AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.638

Varning för punktering

Har inte lyckats hitta något vettigt svar i forumet..dvs "Läs i instruktionsboken" är ju kanske inte så givande svar :)...framförallt inte när den är på tyska!

Hur får jag bort varningen för punktering, nej jag har inte punktering.

Har I-drive menysystem.

Har provat alla klassiker med att hålla diverse knappar inne en stund etc.

Någon vänlig själ?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Med idrive så får du ju upp ikonen om punktering i displayen och då stannar du bilen och trycker confirm tire pressure, då ska det försvinna. Kommer inte medelandet upp trycker du på info sedan på settings sen på vehicle/tyres sen flat tyre monitor och sen på confirm tyre pressure.
Tackar!

Det är så jag gjort. Varningen kommer tillbaka efter 30 sekunder hela tiden :(

Det enda jag inte provat är att "confirma" (svengelska) det hela med motorn avstängd om det nu skulle hjälpa.

Alla började när jag bytte till vinterdäck, samma dimension som sommardäcken. 205 55 16.

Nu har jag bytt bort de enligt mig dåliga punkteringsfria och har nya Continental med samma dimension.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Ja du det vet jag inte men man måste stå still vet jag iaf. Kan kolla i min instruktionsbok sen och se om det står något där. Testa och "confirma" och sen starta om motorn? Kanske funkar.
Jag får helt enkelt inte bort varningen.

Om jag går in via I-drive och in på felkoder så kommer den såklart upp..problemet är att det finns ingenstans att bocka för eller annan typ av åtgärd för att radera den..endast välja "tillbaka" längst upp.

Har provat att hålla inne knappen etc. Hur gör ni andra för att radera felkoder?

Har även provat att inte ha motorn igång, bilen sillastående och slutligen bilen igång under färd..allt med samma resultat :)!!!
Nu så!

Man fick gå in via info och service för att släcka varningen.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Härligt att det löste sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.