|
|
|
|---|---|
| Håller på och renoverar mina BMA Eclair splitfälgar. Hur får man enklast bort all gammal Loctite på titanbultarna? Tycker inte att jag får bort allt med stålborste. Det är 160 bult som ska rengöras, så tips för att göra det enkelt mottages tacksamt :-) | |
| Testa med ett gängsnitt med rätt stigning. | |
|
Han bad om en snabb metod... Gängsnitt kan ju ta sin tid ☺... Hur som helst; Jag råder dig att använda biltemas färgborttagningsmedel och sedan en ståltrissa på borrmaskin alt bänkslip med ståltrissa för att få bort det sista. |
|
|
Metoden med gängsnitt borde vara den snabbaste av de två förslag du fått! |
|
|
När jag gjorde några uppsättningar Style 5 så använde jag en bänkslip med stålborst rondell och ett par riktigt tjocka handskar. Jobbet tog några timmar men då försvann även rester av klarlack och ärg. Rena och fina innan ytbehandling om nu detta är ditt mål. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Använd borrmaskin för att rensa skruvarna till kspehes förslag. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varför ta bort? Gängorna klarar ny locktite oavsett om lite gammalt ligger kvar!! Mvh Patrik |
|
Pratade med locktite tekniker, han sa att man bara behöver ta bort det lösa pulveriserade från gängorna. 628csi |
|
|
Jag använde en bänkslipmaskin med förlängare på sidan/(axiellt) där en stålborst-trissa fästs. Det går åt lite handskar när man jobbar,men hellre det än fingrarna. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.