AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
806

Vatten genom kupéfläkten (e30)

Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
Hej
Jag har ett problem så fort det blir blöt väderlek. Det ansamlas vatten i lådan under vindrutetorkarna, som sedan rinner genom kupéfläkten ned på värmepaketet och bildar imma på mina fönster.
Det är inget mysterium hur vattnet kommer in, det kommer in genom gallret till kupéventilationen, däremot undrar jag vilken väg BMW hade tänkt sig att vattnet skulle rinna ut för enda vägen ur lådan är den väg luften ska ta in i kupén.
Har jag ett måndagsexemplar, eller är detta ett välkänt problem med en lika känd lösning?

Tacksam för svar.
mvh Stefan
Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
Efter att ha plockat isär värmepaketet verkar det som att det jag beskrev inte är helt korrekt.
På höger sida får man en vattenansamling under gallret upp till en mellanvägg innan kupéfläkten, därefter rinner vattnet vid sidan av fläkten ut genom ett hål in till motorrummet.
På vänster sida samlas inget vatten. Det försvinner in i A-stolpen där det fördelar sig mellan kupén och garagegolvet, så antagligen läcker den kanalen någonstanns innuti A-stolpen.
Det ser ut som att vattnet skulle rinna framför kupefläkten ut genom det högra luftintagets dränering om man korkade igen denna kanal. Är det en dålig ide´?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.