AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.169

Beställa en ny 318dT eller 320d x-Drive

Sida 2 av 3
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Kör 225/45-17. Jag tog av sommardäcken från 285-fälgarna och lade på Bridgestone Nordic dubbfria istället. Till sommaren köper jag nya 18-19" istället, knappast RFT, det blir nog punkaspray och kompressor istället.
Så en omgång 225/45-17 Conti RFT med 6 mm mönster finns att köpa här ;)
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Bood:
Men kupévärmaren för 10.400 har väl inte någon motorvärmare, utan det är väl bara att kupén blir varm eller har jag fel?

Med känsla:
Verkar ju finnas färre x-drive jämfört med vanliga 320d, vmen x-drive blir nog allt mer populär. Särkilt med tanke på förbrukningssiffrorna.

På sommardäcken är det 285-fälgarna. Vinterdäcken vet jag inte, men de skulle kosta 12.500 från BMW för dubbade rft-däck. Men kanske inte ens är aluminiumfälgar då...får helt enkelt fundera på däckfrågan lite till!

Jonas T:
Intressant, vilka fälgar är det till dina Conti RFT däcken?
Är det dubbade eller friktionsdäck?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
En hyfsad utrustad BMW 320 Diesel Touring med X-drive som är välvårdad torde vara lätt att bli av med på beg marknaden om det nu är en premiss. Jag tittar på sånna just nu.. Jag ska iofs ha automat, vilket gör det hela svårare.

RFT däcken hör man ju sällan gott om tyvärr.

//amullo
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
ricopet: Det är bara sommardäck, inga fälgar. Jag använde som sagt originalfälgarna till vinterdäcken!

12500 kr från BMW, det låter som endast däck, eller på en omgång billiga alufälgar. Nya originalfälgar med dubbade RFT lär du aldrig få för de pengarna.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag köpte nyligen min 320d och Bilia Group Göteborg hade kampanjpris på vinterhjul till E90, org alu med Continental RFT, dock friktion, för 13.000 kr.

Nöjer man sig utan RFT och med eftermarknadsfälg hittar man 16" vinteruppsättningar till E90 för 7-8000 kr

BMW CS #5139
Skulle mer tro att för 12500kr ingår endast plåtfälgar. Vad är det för däck de erbjuder dig?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
ricopet: så är det kanske nu för tiden. Men jag har läst någonstans att så fort du startar bilen får motorn ta del av värmen så den blir snabbare varm ändå. Hur som helst har du den alltid med dig, utan sladd. Stor fördel, tycker jag.

"BMW six appeal"
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Jonas T:
Det är bara vinterdäck jag är ute efter, sommardäck "ingår" i bilen.

Chris87:
De erbjuder mig ContiWinter Viking RFT 16''
Om man kollar på bmw:s tillbehörslista torde det vara fälg 156 som tillhör dessa däck.
Är det bra däck?

Bood:
Som sagt kommer bilen att stå i garage merparten av tiden. Är det inte dumt att använda en dieselvärmare då med tanke på utsläpp och sånt?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
ricopet: ska du använda värmaren i garage är det nog inte så bra med en dieseldriven precis som du säger.

"BMW six appeal"
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Då var bilen beställd!

Blev en 320dT x-drive, leverans i mars någongång.

Det går att göra ändringar ett tag till va?

/Rp
Du kan göra ändringar till att bilen byggs, vilket innebär att om du får bilen lev i mars, så är det antagligen februari produktion, vilket innebär att du iaf bör kunna ändra spec under dec och tre fyra veckor in på nya året, men för säkerhets skulle kollar du förstås med din säljare. Vad blev det för spec?

/Anders
Verdi
Härligt! En kanonbil. Lovar att du blir nöjd.

Jag funderar på att beställa en ny själv, så att jag får den till sommaren. Då har min nuvarande gått ca 9000 mil och det kan vara läge att byta.

Har dock några "issues".

1. Hur praktisk är E91:an som kombi betraktat? Utrymmet ser ju väldigt litet ut.
2. Modellen är gammal och på utgående.
3. Skulle kännas roligare med nåt annat än nåt man redan har. (även om jag är grymt nöjd)
4. Sportstolarna skulle kunna vara lite större.

Att det är en gammal modell kan man vända på genom att säga att den är väl beprövad och man får fina erbjudanden och rabatter.
Verdi: när det gäller priser så skulle jag vara kall och avvakta till våren att beställa en ny. Jag kan tänka mig att man kommer att lansera nya 3-serien under hösten/vintern 2011/12 vilket gör att priserna kommer vara mycket fördelaktiga på E90/91. Se motsvarande nu under sommaren och hösten på E60/61. Sen håller jag med dig om sportstolarna. Körde precis lite med min 335-a och bytte på vinterskor och att komma från F11 med komfortstolar till E92 med sportstolar är väldigt stor skillnad på sitt och ryggytan.

/Anders
Verdi
Jag har sett att det vimlar av lagerbilar hos MB till bra priser. C220 CDI kombi automat med advantagepaket, businesspaket med större tank och lite annat. De ligger ute mellan 335'-360'. Listpriset på de verkar vara 420' och uppåt. ~20% i rabatt och då är det ändå en ganska ny modell med bättre utrymmen. Stolarna brukar vara bra i MB också.

Finns även motsvarande E220 CDI kombi automat men då får man pynta ~380'.

Spontant känns det som en hyfsad idé. Får se hur det ser ut framåt maj/juni. Och jag har ju inte ens provkört en sådan så... De kanske är hemska. :)

Sen har jag ju en liten djävul på axeln som vill att jag ska köpa en 335:a eller en A5:a. :)
Verdi
När jag skriver advantage-paket så menar jag givetvis Avantgarde. Snacka om BMW-skadad. :)
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Med känsla:'

Bilen är beställd med följande utrustning:

320d x-Drive Modellår 2011
Färg 300 Alpinvit II
Klädsel FMAT Tyg/läder Impuls Anthrazit
ZAE Advantage Edition

3AC Dragkrok infällbar
441 Rökarpaket
575 Extra 12-voltsuttag
6NN Bluetooth business
761 Individual tonade rutor
470 Isofix
4B9 Interiörlister finslipad aluminium
710 M-lädersportratt

Eftermonterad utrustning:
Stänkskydd fram
Motorvärmarpaket (motor- och kupévärmare)
Bagsgerumsmatta
Vinterhjul dubbade conti vinter viking 16'' fälg 156

Ni får gärna ge input på utrustningen! Något som "saknas"?
Fin bil!

HiFi-ljud, enda som jag saknar tror jag.

X-Drive, manuell låda, 184 snåla hk. Mums!
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Verdi: C-klassen är en grymt fin bil. Inte lika sportig som BMW förstås men en perfekt glidare. Stort bagage dessutom, varken E91 eller A4 är i närheten. Snygg dessutom. Hade MB haft en 220CDI 4matic hade jag nog tagit en sån istället för BMW:n. C250 kom lite för sent för mig, och är dessutom lite för dyr.

AMG-paket lyfter utseendet och har bättre stolar (för min smak åtminstone), men sämre fjädringskomfort. Fast är man van vid 3-serien är det ändå OK. En C-klass kräver f.ö. automat, manuell blir helt fel i den bilen.
Bra spec. Skulle dock lagt pengar på bättre ljud, helljusassitent och adaptiva kurvljus som är väldigt skönt att ha nu i vintermörkret. Sen skulle jag inte köpt vinterhjulen från BMW (om du inte fick väldigt bra pris där) för de brukar normalt vara mycket billigare på annat håll.

/Anders
Bra tips med Vinterhjulen där Med känsla... han kanske kan lägga pengarna på annat förhoppningsvis :)

Adaptiva kurvljus, underbart, men lite overkill i min mening det är ju ingen 330D som kräver lite mer. Här råder förmodligen en budget som inte klarar vad som helst, kanske...

Obs, adpativa kurvljus är jättebra men HiFi känns mycket viktigare, om budgeten är tight!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.