AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
10.224

V-Tech RTS Kampanj

Sida 1 av 2
Hej alla.

Jag har varit i kontakt med Vtech och diskuterat möjligheten till att ordna en grupprabatt på Vtechs utbud för optimering av våra motorer.

Följande har vi kommit till stånd med:

30% rabatt på Vtechs RTS (vid min 5 beställare).

För att lägga in sig på listan mailar man till info@vtech.se
I mailet skall stå:
Bil, Modell, Regnummer.
Namn, adress, tele samt personnummer.

Ordern kommer skickas när det är mer än 5 st beställare.

Vissa bilar fungerar inte med RTS, då kan man boka en tid hos oss för detta.
Då gäller 20 % rabatt.

Kan ej kombineras med andra erbjudanden
Gäller endast order direkt mot v-tech, ordern skickas hem.
För installationshjälp tillkommer kostnad.
Gäller endast till 2010-12-31

Avbetalning 24 månader finns om man så önskar.
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Gäller detta bara om man har BMW?
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
om vi ligger lite på is så kanske jag kan skrapa ihop 2-3 bilar till kanske ...
Nej gäller inte bara BMW
Villurski
Fint tänkt och tack tack.
Har mailat mitt intresse till Vtech.

Tack igen :)
Kom igen nu, missa inte denna kampanj , inte varje dag det händer !!!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
8900:- minus 30% = 6230:- + ev. frakt. Är det så billigt när t.ex. en Bluefin från Superchips kostar drygt 5000:- inkl. frakt?

MVH Christofer
jag är eventuellt intresserad av detta!
ja steg 2 kostar 6230:-

Bluefin motsvarar steg 1

Steg 1 vtech = 5530:-
Villurski
Har fått avisering på paket från Vtech, så jag antar att det redan finns fem beställningar. Annars får vi rabatten i vilket fall antar jag.

Återkommer imorgon när det är betalat, hämtat och installerat!
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
"Villurski", ska bli kul att höra en recension (om det nu går att få rättvis sådan med detta väder) då jag själv överväger köp.
Villurski
Sitter nu och väntar på att få filerna från V-tech, sen ska jag ta en 30 mils resa för att hämta fönster. Får se om jag får bägge filerna (250 och 290hk) på en gång, i så fall åker den mindre extrema mappningen in.

Meddelar ikväll hur det känns, eller från vägkanten om det inte vill sig :)
Villurski
ifredda:
Nu har jag avverkat ungefär 20 mil med vad jag tror är en Steg 1 mappning som ger 250hk (tror för att den fortfarande hette ECO, dvs samma som 235hk mappningen) samt drygt sju mil med Steg 2 (290hk).
Steg 1 gav mjuk gång i motorn och kändes av, men inte mer. Det var ett par månader sedan jag körde en 530d, men det känns som att det låg nära den i prestation. Hittade inga nackdelar när jag körde denna, men jag har inte hunnit mäta förbrukning.
Steg 2 gav en märkbart råare gång i motorn (lite mer 520d). Men med denna märktes det verkligen att man hade mer kraft. På riktigt. Det lilla jag hann testa så var det riktigt stor skillnad både mot original och mot Steg 1. En annan nackdel var att drivlinan inte riktigt pallar för Steg 2 på alla plan. Maxacceleration på lågvarv (<1400) kan leda till vibrationer av det mindre trevliga slaget. Annars var det mest den råa gången som jag inte riktigt tyckte om. Men någon nackdel ska det väl vara att öka kraften med 50%.

Jag kommer köra in det lenare Steg 1 imorgon igen, dels för att det är vinterväglag och dels för att jag är lite mellanmjölk och gärna nöjer mig där just nu.
Villurski
c42ux: Är du nöjd? Vilken mappning kör du på?

Själv väntar jag på lite mildare väder så antispinnet lugnar ner sig.
Nu kör jag Steg 2 igen, men det är bara på E4:an som jag får grepp, i övrigt känns det som att sätta Ben Johnson på is.
Rätt roligt att byta mappning efter humör!
Hej , jag kör steg 2 290hk 625nm och är riktigt nöjd ! samma här bara grepp på e4 just nu =) det betyder att det finns pulver under huven =D
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
frågan är hur länge sakerna håller när man drar på med så mycket vrid ...
Allt beror på hur man kör !!! jag kan köra sönder en org 325 ganska fort om jag vill !
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Deki, som jag sagt till dig och som c42ux säger....allt beror på hur du kör. Kör du med det som finns innanför pannbenet så håller det, men kör du med benen och bortkopplad hjärna, då kan vem som helst förstöra en mappad bil på nolltid

"Riktiga män kör diesel"
BM
68
BMW_Zniper
525dA Touring -08
Hur långt hade era bilar gått innan Ni chipade dem? Finns det någon övre smärtgräns?? Törs man chippa en 525d -07 LCI som har gått 9 000mil? Manuell resp Automat?

Blivande BMW ägare så snart Minibussen är såld....
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Min ska mappas vilken dag som helst. Har en -08 med 8500 mil på mätaren. Min förra mappades efter några månader från leverans. Växellåda spelar inte heller någon roll. Kör på bara!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Aleks: berätta gärna om dina erfarenheter, men undvik att basunera ut "kör på" - om en bil då havererar så kan personen i fråga bli "ledsen". Att trimma/optimera bilar är en sak man gör på egen risk, det är viktigt att den som äger bilen får ta det slutgiltiga beslutet. Just eftersom alla har olika förutsättningar och tur/otur.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.