AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.300

728 startar dåligt

Hade in bilen i varmgarage en snabbis ca. 15min sen när jag skulle backa ut så startade den dåligt, och har betett sig så sen dess (några dagar sen).
Varm som kall är det som att den inte får nog med bränsle när den ska starta. Beter sig ungefär som en gammal volvo man inte dragit ut choken på när man ska starta. Kan tilläggas att den går hur bra som helst sen när den startat och att den alltid går igång. Har även provat ha bilen i varmgarage över natten men problemet är kvar.. Vad kan ha hänt?
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
batteriknas?
Sitter ett relativt nytt batteri så tror inte att det är orsaken..
Jo
13
Joacim-H
735ia - 88
735ia - 89
Ford Taunus - 75
MB 190 2,3 - 87
MB 190 2,0 - 88
Porsche 924 - 78
prova byta bränslefilter, och kolla upp kablaget till pumpen men mest troligt så filtret
Bränslefiltret böts i samband med service för ungefär ett år sen.. så borde inte vara det heller.. var nån som sa att man kan få liknande symptom om kamaxelgivaren är kass?
Ska fara och läsa av ev. felkoder till veckan och se om man blir klokare..
72
37
728_vrooom
728iA E38
Hade samma problem på min bil.
Det var fel på vevaxelgivaren.

Koppla in en dator till bilen så får du reda på vad som är trasigt på en gång.
Efter en felkodsavläsning så visade det sig mycket riktigt att det var fel på vevaxelgivaren.. Sitter den trångt till?
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Hej!
Jag hade samma fel på min 728:a.
Det var kamaxelgivaren till insuget som krånglade och då fick inte motorn rätt mängd bränsle i tid.
Jag lämnade den till Theanders i Lund som reparerade den för 1600 kronor.
Själva imulsgivaren (nr12147539165) kostade 990 kronor. Resten var arbete och oring och tärning. Det var för två år sedan och efter 13.000 mil. Sedan dess går den som en klocka.
Hälasr Lars...
72
37
728_vrooom
728iA E38
Länk

Del nr.9 ska bytas ut.

Ingen direkt svår operation, men smala, fjolliga händer krävs.

Du behöver kanske lossa en kylarslang på framsidan. Glöm ej att lufta systemet efteråt!

Givaren sitter på framsidan av motorn. Andra delen, kontaktstycket, sitter ovanpå motorn under insuget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.