|
|
|
|---|---|
|
Plockade ner min turbo E30 325 -87 och satte tillbaka allt original. Först gick den knappt på tomgång och dog efter man varvat lite. Bytte lambdasonden och nu håller den sig iaf på tomgång utan att dö, den dippar ner lite efter man varvat men den håller sig vid liv. När man kör med den så går den inte på alla cylindrar och man får det där "DDRRRRR" ljudet från motorn. Känns som aset inte vill tända. Har bytt rotor, lock, spole, tempgivare, bränslefilter. Har lyssnat på spridarna och dom öppnar iaf. Sprejat hela motorn med startgas så den borde inte dra luft. | |
|
Gissar att du glömt ändra tillbaka något i bränslesystemet från turbobygget. Låter som den får för mycket bränsle. För stora spridare eller för högt bränsletryck. NFd |
|
|
Tjena, lyfter denna tråden då jag fått samma problem med min 323 e30 från 86.. Den har gått bra fram tills för ett par dagar sedan då bilen började blöddra när man "gasar på lite". Om jag trycker väldigt försiktigt på gasen kan jag få den att varva bra utan blöddrandet. Har sprayat med startgas och har inte hittat nån läcka där den skulle kunnat dra tjuvluft och har inte gjort någon annan ändring nyligen utom att bytt vattenpump då men. Finns det någon som har en idée om vart man skall felsöka? Mvh Alex |
|
|
Kolla din luftmängdsmätare, se här lite tips Länk. Kolla även bränslepumpen Länk. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.