|
|
|
|---|---|
|
Har bytt blinkersreläet(från skroten visserligen) och kollat säkringarna...Inget fel där verkar det som. Nu har jag läst om det s.k. "kraschreläet"(ett brunt relä till höger om ccm boxen). Fanns inget på skroten tyvärr.. Men är det verkligen fel på det när mina varningsblinkers fungerar som vanligt, dvs inget fel i den funktionen. Hade besiktningstid kl 1400 idag...det sket sig :( Någon här som tror på kraschreläet, eller köpte jag ett defekt blinkersrelä på skroten måntro ? Jaja, någon kanske har någon liknande erfarenhet här, någon "sannolikhetsteori" eller nå´t ? :) Mvh Janne. | |
|
Beställde ett "kraschrelä" på BMW(561kr), får se om det fixar problemet.. Mvh Janne. |
|
| Tror att felet kan sitta i blinkersspaken eftersom varningsblinkersen fungerar | |
|
Hmm...jo, jag har ju sett att många har haft problem med varningsblinkersen när man snackar om kraschreläet, det har jag som sagt inga problem med.. Ok, tack...ska plocka bort spaken vid tillfälle och checka. Mvh Janne. |
|
|
Jo... Nu fungerar blinkersen igen, jag skriver inte här vad det berodde på. Men vill någon maila mig och fråga så går det bra ;) Som ni förstår så var det lite klantigt av mig i det första skedet.. Kan väl skriva att det handlade om säkringar och dimljusurkoppling och kunna för lite Tyska + lite bråttom och snöstorm ;) Kunde avbeställa craschreläet också, så misstaget jag gjorde blev inte så mycket annat än ett inköp av ett begagnat blinkersrelä för 50 spänn :) Besiktningen idag gick bra förutom att en av mina bromsskivor bak var rostangripen på insidan(bakom skölden med lite vass belysning kunde man se att det var "lite" korroderat)... Så visserligen ombesiktning, men skönt att det inte blev fler anmärkningar iaf. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.