|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523iM den har allt i M-paket väg och allt e original till och med svart innertak och M5 original Speglar. Så jag köpte M5 Original innerbackspegel och M5 -02 mätarhus den gråa alltså. Mätarhuset har jag tagit loss men ingen utav kablarna stämmer ju :( måste jag typ byta hela kabelstammen eller finns det en genväg? hur byter man Innerbackspegeln? Mycket Mycket tacksam för svar! Mvh. Iker | |
| För att instrumentet alls skall gå att använda måste det kodas om och det går inte med BMW:s orginal tester/dator om instrumentet är begagnat. | |
|
jo det vet jag, men jag tänkte mer på kablarna bakom mätarhuset dom passar inte alls :) tack |
|
| En annan idé är ju att köpa en m5a direkt?. | |
| jag har redan haft den gamla m5an och har även den nya m5an som sommar bil.. meningen med denna bil var att ha den som pendlarbil till jobbet och tillbaka och samtidigt åka fint.. så har du ingen vettigare ide så kommentera inte! | |
| Du måste klippa av kabelstammen bakom mätarhuset på din bil och skaffa en ny "bit" från en bil som har det stora mätarhuset med checkcontrol och löda ihop kablarna. | |
| Okej fundera också på det men vet du någon som har gjort det? kan det funka? lite tråkigt sen ifall man klippt av alla kablar och sen att det inte funkar :D | |
| koppla på dig på de nuvarande kablarna bara, så du har kvar kontakterna. Så kan du lätt byta tebax om det inte funkar. | |
|
Vet att det fungerar eftersom jag själv har gjort det :) Enklast är det om du hittar en ny kabelstump från en bil som är samma årsmodell som din eftersom elsystemet ändrar rätt ofta så färger på vissa kablar ändrar osv. Lär även finnas en adapter kabel från BMW men kan vara ganska svår att hitta i deras reservdelsprogram. Spegeln lossar du genom att vrida den mot höger. |
|
|
Jaha okej, såg ditt projekt nu :) fan va duktigt! Okej ska göra som du säger, vore guld om det fanns en adapter.. du menar en kabelstam från en M5a från -00? mätar huset är ju från en 01- och uppåt.. den gråa varianten? är det tre stycken ingångar på ditt mätarhus också? jag har två kontakter men på mätarhuset finns det tre anslutningar :D nästan så att jag skulle vilja lämna in det till någon som kan det.. finns det isåfall något ställe man kan lämna in det till? tack för all hjälp! |
|
|
Kabelstumpen behöver inte vara från en m5:a bara den är ungefär lika ny som din bil och har 3st kontakter. Kan försöka kolla om jag hittar reservdelsnummern till adapterkabeln.. rekomenderar inte att du klipper och löder själv om du känner dig osäker för det är ganska många trådar och lite pilligt :) Tyvärr vet jag inte vad det finns för ställen man kan lämna in det till eftersom jag bor i Finland :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.