|
|
|
|---|---|
|
Syftar på snön. Är redan trött på eländet och då har det bara börjat . Det är nu man vill emigrera till Mexico eller något ;) | |
|
Ähh...vi lever inte så långt ifrån polcirkeln, man får räkna med "lite snö". Jag personligen tycker det är alldeles för lite snö här uppe nu, behöver komma någon meter till innan jag blir nöjd ;) Mvh Janne. |
|
|
Titta ut och se hur ljust det blivit Nu behöver vi inte gå i ljus terapi :-))))))))) Kör iofs 700 mil i månaden och det är inte så nice men varför gnälla Ha deT |
|
|
Det ska vara som förra vintern. Ordentligt med snö som ligger kvar och precis så kallt att det inte saltas så infernaliskt. Jag har aldrig använt så lite spolarvätska som förra vintern. Lite gnäll också. Jag förstår inte att de använder saltet som snöskottning. Varför plogar de inte när de ändå åker omkring med en bil med plog? Istället saltar de direkt på snön och har bladet/bladen upphissat. Jag har frågat de ansvariga varför de gör så men enligt dem så gör de inte på det viset. Konstigt att man ser plogbilarna åka runt så ändå... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Visst gör de så. "Saltar ner" 5-6 cm snö med plogbladet uppe. Har sett det många ggr och undrar hur i h-e...... Men det går fortare att salta än att ploga. Det optimala är ju att ploga + salta. Inte för att jag är vän av salt men ibland har man tackat för att det varit saltat. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Har ni fått så det räcker? - Japp! Men inte av snön utan alla dessa bilister som vet inte vad dom sysslar med o då syftar jag på både stora o små. Alla kör fint i spåren där asfalt syns men det är inte asfalt man kör på - det heter is. Länk Även om vägarna plogas dåligt så varför ligger alla i en karavan i 60-70 på en motorväg där man kan inte ens få plats med en cykel på tvären...? En sak kan jag inte förstå.... Att alla blir så förvånade o förlamade när snön kommer! Det är ju inte första gången i mänsklighetens historia det snöar så vad är problemet? Jag säger så här: det finns inget dåligt väder - det finns bara dåliga förare! ;) BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Edit: bild Länk BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Så fort det är 1 dm snö här i Sthlm så är det kaozz haha tidningar går ut med stora löpsedlar och varnar, nyheterna likaså...tågen, bussar eller rättare sagt hela kollektivtrafiken kollapsar. Ibland skäms man över att vara en 08:a, vad mesiga Sthlmare blivit. Det var bättre för, mkt mer snö men ändå funkade allt. BMW M-POWER |
|
|
Mera snö till folket! Jag håller helt med thom525, JohanE och Grabber. Och egentligen tror jag att skåningarna faktiskt gillar snö också, de säger de jag har frågat mer ingående. De flesta gillar nog bara inte att snön oftast bara blir slask, och det kallar de ändå för snö. GINO: Det är inte bara Stockholmare som har blivit mesiga. Det är en rikstäckande företeelse. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| jag ser fram emot snön! Mycket vackert. Däremot hatar jag saltet som gör underlaget svårt att förutsäga. Snö är bästa vinterväglaget. Saltblandat blask som sedan fryser nej tack. | |
|
marin849: Mycket salt blir det... :-( Sedan gnäller folk över att bilindustrin inte kan rostskyddsbehandla tillräckligt och undrar vaaarför deras bilar måste rosta så mycket. ;-) Man skulle banne mig behöva en biltvätt bakom garaget som man kör igenom varje gång innan man parkerar. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Plus att saltbilarna i sig är ju ett säkerhetsproblem eftersom varje gång jag ser dom (i stan där de inte behövs, på E4an gör de nog nytta) blir jag irriterad och riskerar att köra av vägen. :) | |
|
såg en bil panga in i en mittrefug samt en lastbil vika ihop sig i ett dike idag. den stod iaf upprätt.. för ett par dagar sedan krockade 2 bilar med en lastbil här för de var halt. nu ligger en i uppsala för akutvård. FRUSET SALT! = isbana. jag ser 2 fel. salt på en väg som aldrig saltats förut och negativ stress bakom ratten i de flesta fall. BMW ownz |
|
| Man krockar inte för att det var för halt. Det är för att föraren kör för fort. :) | |
|
Ingen olycka beror på halt väglag, det är ju känt sen minst 70 år tillbaka, men löpsedlarna skriker om det varje år....... Mats BMW CS #5847 |
|
| då jag har en subaru som andra bil så tycker jag snön är ganska roliga =) | |
|
Tycker det är trevligt med mycket snö, har heller inget emot bilkörning i snöväder heller, bara man har bra däck. /Peder |
|
|
marin849 och t80196: jo klart de har med farten/föraren att göra. man måste anpassa sig efter väglaget. menar bara att många inte tänker på att det verkligen är så halt.. vissa testbromsar inte väglaget regelbundet som man borde göra på vintern. sen förstår jag inte varför man ska salta här när de vet att det kommer bli is av skiten. det är som att skjuta fram problemen, och när man gör de blir de värre sen. BMW ownz |
|
|
Var är all snö folk pratar om? Här har det bara kommit nån ynka centimeter. När det pratades om oväder så var himlen blå. Det verkar bara vara i Borlänge det inte snöar. Är det för att Transportstyrelsen ligger här tro? ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag är nöjd nu. Ge mig sommar, kall öl och nåt vackert att titta på. | |
|
Hur tänker dom när dom öser på salt på en helt torr väg och temperaturen är 0-3+? senare på natten blev det 6 minus, vad hände då? Jo vägbanan som dom hade "blött" upp med saltet blev snor hal istället för att fortsatt vara torr och fin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.