AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.085

320d ed

Hej!

Är på gång att köpa min första bmw, och vet inte riktigt vilken modell jag ska välja. Alternativen är 118d eller 320d ed. på 118d fick jag i princip bara med m-sportpaket och comfort/advantage medans jag på 320d fick comfort/advantage, läderklädsel och harman kardon. Och det eftersom max 20% av det totala priset får vara extrautrustning så skiljer sig alternativen åt. Bilar med den utrustning jag vill ha fanns inte att provköra. Gör sportchassi så mycket att jag borde välja 118d istället eller duger 320 bra med det chassit den har? Det är också bara 16" fäljar på 320 pga. miljöbilsregler. Kom gärna med lite nya idér om hur jag kan utrusta, men max 20% av totalpriset får vara extrautrustning.

Tack på förhand!
Verdi
EDE-versionen är väl sänkt som standard? Vet inte om det räknas som sportchassi men det är inte std-chassit heller.
Ja, den är sänkt en del. Det lutar åt 320 speciellt eftersom den också har lite mer klös :) Men det skilljer en del i pris, med de saker jag matade på skiljer det 70k ungefär. Det är inte lätt att välja bil...
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
EDE är sänkt 15 mm och har sjukt snygga 16-tumsfälgar. Den blev till och med snyggare när jag la på Hakka7 på dom fälgarna; har aldrig hänt tidigare med någon annan bil :)

Fjädringen är ganska stum men jag tycker inte den är slamrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.