|
|
|
|---|---|
|
Har precis gjort första servicen som jag själv fick betala för på min BMW 120d -07. Den har gått 10500mil och fungerar precis som den skall. Jag lämnade in bilen till en Auktoriserad BMW-verkstad och pga strul med bokningen blev jag lovad 10% rabatt på allt material och allt arbete. Jag tyckte personligen att prsierna låg något i överkant men vill höra med er andra vad ni säger: Service-------------Arbete-----------Material------------Totalt Bromsvätska 650 159 809 Motorolja/filter 240 1160 1400 Mikrofilter 78 401 479 Bränslefilter 320 402 723 Luftfilterhus 650 440 1090 Alla priser ovan exlusive moms. Med moms hamnar vi på: Totalt 2423 3202 5626kr Låter detta som ett rimligt pris eller bör jag se mig om efter en annan serviceverksta nästa gång? | |
| Det lät väldigt saftigt , om du går till tex Meca car service får du ge runt 2000 för den servicen. bmw saftar på rejält. | |
Martin E |
Samelito varför tror du att du kan få samma service för 2000:- på Meca. Biltemadelar och svartjobb? |
|
Var det "inspektion II", eller motsvarande om 1-serie inte använder de beteckningarna längre? Jag tycker dock inte det låter helt galet, Bmw är billiga i service jämfört med många av konkurrenterna och visst hade Meca tagit kanske 2000:- för en service men jag tror inte en sekund på att de gjort mer än att byta vätskor och filter. Bmw skall kontrollera avsevärt fler punkter, det betyder inte att en aukt. verkstad alltid sköter sig men jag tror chansen är betydligt större där med ett ansvar och kontroller, än vad en allmänkunnig mekaniker utan specifik kunskap om Bmw och framför allt utan övervakning verkligen utför. Dessutom kan EU lagstifta hur mycket de vill om vad som skall klassas som godkänt aukt. service, EU kan inte styra vad begagnatköparen tänker och jag tvivlar starkt på att en Meca-stämpel ser särskilt bra ut den dagen du säljer bilen. När Bmw håller så låga priser på service som de faktiskt gör jämfört med andra märken tycker jag det är värt merpriset mot den lilla verkstaden på en så ny bil som en av årsmodell 2007. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.