AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.131

Hur kommer jag in bilen med trasigt lås och ingen ström

do
7
dole54
530i Touring -01
Jag kan vrida om nyckeln men det går att snurra ett helt varv utan att dörren öppnas. Dessutom har jag varit tvungen att koppla ur batteriet då bilen tjuv drar ström.
Fick tips att jag kan koppla på ström i motorrummet, men jag kan inte öppna motorhuven utan att komma in i blien först.
Har någon en bra ide om hur jag skall komma in i blien?
do
7
dole54
530i Touring -01
Finns bara ett lås på förardörren, och den går att snurra runt ett helt varv. Verkar som om cylindern har losnat.
Kan man komma in i motorhuven utan att först komma in i kupen och utan att förstöra motorhuven?
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Skruva loss skyltbelysningen och sätt på ström där!
do
7
dole54
530i Touring -01
Tyvärr kommer det inte fram någon ström dit, den är trasig. Inte bara lampan det är kollat.
Finns det andra vägar att hitta plus pol?
Hej! Varför kommer du inte in i bakluckan?
Visst har du väl ett nyckellås på bakluckan!?
do
7
dole54
530i Touring -01
Tyvärr finns det inget lås på bakluckan, bara på förardörren.
För många år sedan hade jag samma problem, fick till slut hissa upp bilen och koppla ström till startmotorn, hoppas det löser sig.

Micke

Länk
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Jag antar att det är din 530 det gäller? Den modellen har jag ingen erfarenhet av men det finns massor med info och idéer om hur man ska bryta sig in i sin E32:a då batteriet dött, något av de uppslagen kanske funkar för dig också?

Jag hade samma problem på min 750, kom inte in i kupen, kom inte in i skuffen. Det slutade med att jag borrade ett litet hål i grillen och fick tag på huvlåsvajern med en krok gjord av en ståltrådsgalge och kunde ladda batteriet därifrån.

Lycka till!
do
7
dole54
530i Touring -01
Tack för tipsen.
Att krypa under bilen låter enklast, får prova det.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Om du har dragkrok finns det el där. (kanske inte har konstant kopplad?)

Mvh Jonas B.
do
7
dole54
530i Touring -01
Har tyvärr inte dragkrok.
do
7
dole54
530i Touring -01
Fick hissa upp bilen med hjälp av en bärgare och koppla in ström till startmotorn.
Tack Micke för tipset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.