AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
703

Hur byta chip i 535 -92

Visa användare
216
enter_now
535iA -92
M535i -86
Har en bmw 535 -92 som är på väg till skrot. Men tänkte behålla trimchippet och montera i originalet. Är ju synd att skicka bort det då det kan vara andra som kan vara intresserade av det.

Så nu till frågan, vilket chip är det? Hittade två näst intill identiska chip i styrboxen. Måste lösa detta innan morgondagen så jag hoppas att det finns nån här som kan svara på det?

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Om du endå ska skrota, varför inte helt enkelt köra fram bilen till skroten och plocka av det du vill och kan ta av.

I det här fallet båda chipsen om inte rent av hela styrboxen då du inte är hundra på vilket av dom det är. Du får samma skrotpris för bilen oavsätt skick när det gäller så gamla bilar. Den behöver knappast vara komplett eller ens gå att köra.

Som E34 entusiast är det ett helvete att få tag på bra el delar till RIMLIGT pris på skrotarna. Min check kontroll modul gick sönder och eftersom jag vill att den funkar fick jag hosta upp 400 kr (!) för en gamal på skroten. BMW ville ha drygt tusenlappen för en helt ny. Dvs du kan med lätthet sälja såna smågrejer för 100 tals kronor och endå vara billigast. Ljusmodul, checkkontroll modul och alla andra moduler du kan tänkas plocka med dig.

BMW 4 Life
Visa användare
216
enter_now
535iA -92
M535i -86
Tyvärr så är det ett försäkringsärende, får inte plocka delar eller köpa loss bilen. Fick ta ej standard utrustning som fälgar, stereo m.m. Så bilen skall vara komplett när den lämnar bilskadereparatören.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.