|
|
|
|---|---|
|
Jag gav mig på att byta färddator i den nyligen införskaffade E31an i helgen. Tyvärr var den "nya" helt svart i displayen. Bytte således alla lampor fast utan resultat. (dåliga pixlar i den befintliga) Knapparna lyser upp och gong-gongen fungerar men det är allt. Minns att på E32 så stod det PPPP en stund...? Skall den initieras på något sätt? Eller är utbytesdatorns display helt enkelt sönder? | |
|
Hej Talar du om ODB eller km räknaren i instrument huset? ODB´n skall gå att byta utan några problem, däremot om du byter den andra som sitter i instrumenthuset så skall den kodas om för att passa bilen. /Per |
|
| Låter som ODBn att döma av beskrivningen. Med risk för att slå in öppna dörrar: har du gått igenom alla anslutningar? Det har ju hänt mer än en gång att något sitter löst eller att man missat någon anslutning. | |
|
Japp, det är OBDn som jag provbytte. Ja, det är ju bara en anslutning till OBDn, och den "låses" fast så ingen miss där... |
|
|
Ja då har du tyvärr fått tag i en som är sönder, du kan ju höra med Dic på detta forum han tydligen en som kan fixa till displayen. /Per |
|
| Jag skickade min till tyskland för reparation,tog 5 dagar så låg den här på posten igen,gick på 1700:- och det vart klockrent! Värt varenda spänn. | |
|
Stefan-m Vore trevligt om du skrev till vem som du skickade din ODB till, inte bara att du skickade den för det säger inget mer än att du fått din lagad. /Per |
|
| Instämmer. | |
|
Befinner mig i Thaliand for tillfallet,finns en kille i Dalarna som haller pa med dessa pixlar. Hor av mig nasta vecka. Mvh Dic |
|
| I vinter ska jag också ge mig på lite pixelövningar (plus lite annat) och skickar då min OBC till Guido K i Tyskland. Det finns lite skrivet om honom här på forumet för den som är intresserad. | |
|
Oh, sorry! Länk |
|
|
1700:- då har jag nog haft lite flax, jag köpte en ny på ebay.de för 1898:- inkl frakt samt att det är ett eng tangenter. Mitt tips kolla där du kanske oxå har tur :-) |
|
| Menar du ny eller bättre begagnad? | |
|
En klipp ny :-) |
|
|
Hej! Häng med på Ebay det gick en i helgen för 160 Euro /Per |
|
| Låter spontant som att en klipp ny borde vara att föredra. Men å andra sidan finns där ju i så fall ett inbyggt fel som ännu inte åtgärdats ... | |
|
1500-1700:- för en begagnad OBD tycker jag spontant låter mycket, ny däremot är billigt. På min E32-tid kunde dessa inhandlas begagnade (E32 OBD) på varje skrot för 150-500:- Ok fysiskt mindre, men med samma funktioner. Rätt löjligt med prisbilden på dessa. Efter ett inbrott i min Highline fick jag skaffa en ny, gick lös på var det 7500:- eller 8500:- på BMW. En kåpa av plast, 1800-tals display och tre lysdioder... Jag menar den kan liiiite mindre än en netbook för 2495:- |
|
| Den jag skrev om i tidigare inlägg var NY. Samtidigt så har bilskrotarna en prisbild i sverge vanligtvis på 50% av nypriset vilket jag tycker är åt H... man kan ju faktiskt prata om delar som är upp emot 20 år men dom vet väl vad man skall ta betalt för. Att hitta en ODB i sverige som är i bra skick är dock nog inte så lätt en ny ligger ju på ca 4500. | |
| Det var udda, menar du att OBC till E31 är billigare än till E32/34 ny hos BMW? | |
| Vad den kostar till E32/E34 vet jag inte men det är vad jag kan få en ny för på BMW, passar man på när det är träffar så kan man ju få lite mer rabatt än normalt och då kanske priset till o med blir under detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.