AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.756

Vinterdäck till 325, E90, 2006.

Sida 1 av 2
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Hej
nu är det snö även i södra Skåne och jag känner att det börjar bli dags att skaffa vinterdäck. Jag har kollat lite på blocket men vet inte riktigt vad som skulle passa. Därför skulle jag behöva er hjälp.

Tänk på:
1, Jag är student så det bör vara billigt men okej däck.
2, Begagnat eller nytt spelar ingen större roll.
3, Aluminiumfälgar hade ju inte varit fel men jag förstår att det kanske bara är realistiskt på begagnatmarknaden.

Gärna flera förslag så att jag kan välja :)
Exempelvis ett alu, alternativ samt ett med plåtfälg.

Tack på förhand, Mannfalk

Roffa1
Fattig student? med den gedigna bilparken;-)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kolla på däckonline Länk Du får en bra överblick på priserna. Handlade där i år och det tog 2-3 arbetsdagar att få däcken levererade till en däckverkstad för montering. Sparade ca 3000 kr på en uppsättning odubbade 17" Nokian WRG2 inkl montering och balansering.
En snabb koll på Blocket ger dessa alternativ.

I Malmö:
Länk
Länk

Och några andra alternativ.

Länk
Länk
Länk
Länk
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Tänk på att du behöver ha minst 17" eftersom bromsskivorna är så pass stora att de inte får plats i mindre fälgar. Jag kollade inte alla länkar i tråden men det verkar vara mest 16".
Sen ska du också tänka på att få rätt ET. Det funkar inte att försöka komma billigt undan genom att köpa däck som passar till E46.

Av egen erfarenhet vet jag också att man inte kan lita på säljare på blocket som säger att det är E90 fälgar. Om det är pga av okunskap eller bedrägeri vet jag inte men man får antagligen bättre betalt för fälgar till E90 och då kanske man säger det även fall det inte är sant. Siffran för ET står instansat på baksidan av fälgen på orginalfälgar och man kan ju alltid fråga säljaren vad som står där.