AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.525

BMW 530DA E61 Sv-såld

Sida 1 av 2
32
54
325-TDS
BMW 535D M-Sport Touring -06 Snart
Länk nån som vet nått om denna 530? Det är Navi Pro i den, komfortstolar m.m men kollade upp den på transportstyrelsen, totalt 9 ägare, varav många bilfirmor, ringde upp bmw handlare som hade sålt den, och den var servad hos dom tills typ 07, resten hos andra bmw handlare.

Nån som vet nått om den? Eller vad tycker ni?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du behöver väl inte veta mer än att den är välservad, är ju en lågmilad svensksåld, kan det bli enklare ?? Ser snygg ut på bild.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Länk
32
54
325-TDS
Så ni tycker att det här är ett bra köp?
Den var omlackad på dom där punkterna. 170.000:- skulle jag få den för, synd att den sakna diesel värmare och pdc bara, men har mycket annat kul istället.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Undar just hur den där affären går ihop ?? nästan 190 från Kvd och sedan målad om bilen också, ser ut att gå back 25-30 tusen på ett bräde.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Murpz
Hur gör man för att få fram ett sålt objekt på KVD, med bild och allt? Bilen såldes 26/1?!
Tacksam för svar.
Mvh
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Googla på regnumret. Har du tur hittar du då länken till den ursprungliga annonsen på KVD
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
hasso>> Det är inte många bilaffärer som går ihop sig. Han har ju trotts allt ägt den i ca 10 månader.

325-TDS>> Om du läser besiktningsmannens protokoll så var den inte precis i toppskick när den såldes på KVD. Verkar också ha varit dåligt lackad med repor och färgskillnader.

Men nuvarande ägare kan ju ha fixat allt sånt.

För övrigt är det en riktigt bra bil som har bra utrustning.

/Rikard
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Släng inte pengarna på ett vrak från KVD.
Lägg till lite extra kulor o köp en schysstare bil.

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
177 000:- är inte värt för det här....

Utdrag från annons från KVD:

Väsentliga anm/fel: Spår av pälsdjur. Grova skav stötfångare fram vänster sida. Grova repor i huv ca 5cm samt hack. Mjuk större inbuktning/dörruppslag förardörr framkant.
Övriga anm/noteringar: Något fler repor, skrap, stenskott och inbuktningar än normalt. Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Stenskott vindrutans mitt ca 0,5*0,5cm. Mindre inbuktning huv. Vaxrester i lacken. Inbuktningar höger bakdörr samt repor höger framdörr. Skav/kantstötta fälgar. Hack i däck höger fram. Bakluckan omlackad med sliprepor. Eftermonterad avtagbar dragkrok, plast i stötfångare bak uppsågat för krok. Snedslitna däck runt om. Invändigt några märken, skav, fläckar och repor. Kant av insynsskydd fransigt. Mindre skav i tak ovan förarstol.

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Såg nu att du skulle få den för 170 000:- sorry....

BMW M-POWER
An
10
Antonioe60
Bmw 530D -05
köp min 530d ist som verkligen är i kanonskick!
Nyrekondad med tefcar lackskydd också.

kolla min annons på powerbörsen :)
Det är dock inte nuvarande ägare som har köpt denna på KVD-Har gått via Per Mårtensson bil.
32
54
325-TDS
Länk nu kom den här in på blocket, och hos bilhandlare, mycket intressant och rätt utr, m-paket är värt mycket i mina ögon :) dit ska jag ringa dit i morgon
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Skönt med Head Up Display också! M-paketet är eftermonterat dock ;-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dock är det inte original M-sportpaket, men det kanske du redan visste?

___
//Ulf
32
54
325-TDS
Yes det såg jag med m-paketet, såg även att det inte var nått drag, nån som vet vad det kostar? Hur ser man att det är head up? Ser det ut och vara navi PRO ? Dyrt och köpa ett iphone interface kitt
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Knappen till HUD sitter under knappen till det bakre dimljuset, och jag ser även displayen på instrumentpanelen - lite nörd är man väl. Fler bilder på bilen finns här: Länk

Bilen har Navi PRO.

Det finns et iPod interface kit til runt 3-5k har jag för mig, men då försvinner cd-växlaren.
32
54
325-TDS
Härligt, ju mer lull lull ju mer nöjd blir man :) är det el ratt på den? Ingår det med komfort stolar? Är det nyckel minne i och med komfort stolar? Bra att det var den uppdaterade motorn med 231 hk och nya nyckeln med start knapp
32
54
325-TDS
Satan, den fina 530 gick mig ur händerna, en kille som Hade ringt före och sagt att han skulle ha den. Så jag bjöd 195 för och få den, men den andra killen bjöd också de, fan, den där bilen var perfekt på alla vis, men det är bara och söka vidare.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Komfort-stolarna är helt magiska. För dig som äger och kör bilen så är komfortstolar mycket viktigare än M-paket enl min mening (även om jag är mycket positiv även till M-paket, men det ser jag ju inte när jag kör...).

Vid köp av E61; kolla alltid att luftfjädringen bak är riktigt åtgärdad (annars kommer det garanterat kosta dig 10 - 13 000).

Även kablaget uppe vid gångjärnet till bakluckan går sönder på alla som regelbundet använder luckan (det är bara en tidsfråga...). Det kan man fixa själv men det kan bli mycket dyrt om du lämnar in bilen på BMW-verkstad!.
Jag använder sällan luckan så jag har klarat mig hittills, men jag bara väntar på att det ska komma.

Antennförstärkaren/elektronikenheten, placerad under plastkåpa/bakspoiler i bakrutans ovankant, blir väldigt ofta fuktskadad, särskilt vid högtryckstvätt. Man kan själv enkelt silicon-täta den. Men det blir dyrt om du måste lämna in för byte!

Kablaget och/eller antennförstärkaren ger allehanda mycket märkliga fel..

Microswitchen till den separat öppningsbara bakrutan är också ett ganska vanligt problem, då börjar rutan självöppna sig i tid och otid, mycket irriterande! (Min har slutat självöppna sig och jag har efter detta slutat använda den..).

Men dessa fel bör redan vara åtgärdade på en -05.

Trots ovan nämnd så är jag extremt nöjd med min E61!

(Någon annan som har en E34 med en ägare?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.